• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kaptensstolar

Kajbys

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
713
Medlemskap
2024
Hej !
Jag är ny här i husbilsklubben och även rätt ny som husbilsägare. Köpte i höstas en äldre Pilote 750 R (87:a). Vi har i huvudsak haft husvagn tidigare men även under ett par år haft tillgång till en Hobby Husbil och vi hade under ett antal år en Wolksvagen 81:a med Reimoinredning och höjbart tak (Fabriksbygge).
Pilotebilen känns mycket bra att använda på alla sätt och den har en inredning som passar oss. Vi är numera bara 2 vuxna och då är den perfekt. Jag saknar dock två saker. Kanske någon här kan tipsa om det.
1. Det sitter en Porta Potti toa i den. Vi skulle helst ha haft en fast toa med utvändig tömning. Jag vet att det finns men golvet är lite uppbyggt just vid toaplatsen. Har någon byggt om detta i en pilote eller vet hur man gör ?
2. Bilen har sk kaptensstolar (snurrbara, fällbara, armstöd). Den högre är dock något defekt. Var kan man hitta sådana stolar ? Vad passar ? Har sökt länge på Blocket men där är det svårt att hitta något sådant. Det måste ju finnas såväl för nya fordon som för de som bygger om eller renoverar. Är det någon som vet vart jag ska vända mig ?
Hoppas någon kan hjälpa mig ! Ha en bra sommar !
Kaj
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Kaptensstolar

Vad gäller toaletten kan jag inte uttala mej om något. Vad gäller stolar så har Åbergs VTC Parts AB i Stockholm haft i alla fall tidigare snurrbara kaptensstolar med fällbara ryggar och armstöd för tex vans. Ring dom och hörs! 08-55621150
 
Toppen