• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kanske husbil

M

Matts Torebring

Guest
Sv: Kanske husbil

Själv köpte jag en ny mindre alkovbil -99 av de mer sålda märkena, bytte sedan till en halvintegrerad av samma märke 3 år senare. Efter ytterligare tre år bytte vi till Kabe Tavelmaster WL. Kör i störtregn med Kaben, och det är tyst i bilen, (så var det inte i de tidigare bilarna) stanna i fjällen i -24 grader, stå still och njut av golvvärmen. Inte konstigt att valet blev en Kabe igen i år igen. Det kändes som att den som gjort Kaben hade erfarenhet av många år i husbil. Innan vi köpte första Kaben satt jag med "8 kg broschyrer" från husbilsmässan och jämförde olika bilar och främst isolering. Tillslut hade jag bara 2 bilar kvar och det blev Kabe som drog längsta strået. Det har vi aldrig ångrat. Men allt beror på, åka på vintern, hur ser familjen ut, jag har svårt att tänka mig "sova på tvären", hur mycket vill jag kunna lasta m.m.m.m.

Toppen