• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan vi enas om detta musikaliskt sett

F

F.d. 52938

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Hej Greven!
Jag håller med Led Zeppelin= Mums för örat!! :music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:

Mvh FraMia 1014

Utan att göra det allt för svårt att förstå för gammal eller ung..... så har vi alla en favorit artist el grupp ........
Jag för min del tycker att .................................... STAIRWAY TO HEAVEN...............
med
LED ZEPPELIN är en av dom största låtar som gjorts ...................:)


SÅ KOM IGEN NU, VAD GILLAR NI FÖR MUSIK .... ETT LÅTVAL OCH EN ARTIST .......
INGEN FÖRKLARING BEHÖVS
BARA SKRIV RAKT UPP OCH NER FINNS DET NÅGOT STÖRRE ÄN LED ZEPPELIN ????????:confused:
// Greven
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Utan att göra det allt för svårt att förstå för gammal eller ung..... så har vi alla en favorit artist el grupp ........
Jag för min del tycker att .................................... STAIRWAY TO HEAVEN...............
med
LED ZEPPELIN är en av dom största låtar som gjorts ...................:)


SÅ KOM IGEN NU, VAD GILLAR NI FÖR MUSIK .... ETT LÅTVAL OCH EN ARTIST .......
INGEN FÖRKLARING BEHÖVS
BARA SKRIV RAKT UPP OCH NER FINNS DET NÅGOT STÖRRE ÄN LED ZEPPELIN ????????:confused:
// Greven



Finns det någon större än Eilert Pilarm Eilert Pilarm / Kultkungen / Officiell Site

Någon presentation behövs nog inte .

Efter inläggen , "dubbelmoralen" ,god mat, åldern och nu musiken så kan jag gå händelserna i förväg och svara att jag har 43 i skostorlek :twitcy::twitcy::twitcy: .
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Känns i alla fall skönt att ingen skriver att de gillar svensk dansbandsmusik, uppskattar jag mycket!
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag gillar både Vikingarna och Giovanni Battista Pergolesi (italiensk 1700-talskompositör). Det ena utesluter inte det andra!

Förlåt dem, ty de veta icke vad göra när de tillsluta sina öron och icke är mottagliga för nya intryck! (Josahonnenon 4:1).
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Jag "minns" en låt från min ungdom som hette "the Birth of the Blues", tror jag med Sammy Davies. Den gången var han ensam utan sina Alkopolare Dean Martin och Frankie Boy!

Jappe
 
F

F.d. 55288

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Hej.
Detta var det svårt att svara på, jag har så många bra låtar att välja mellan. Några har jag lagt ut på bloggen under Musik.

Men då man här bara får ta en låt så måste jag säga att denna är speciell.
Som mycket ung tonåring sitta i baksätet med en bärbar kasett o fullt ös med mor o far där fram, de var rätt lomhörda o förstörda efter en sådan bilresa,.
Hi hi hi tyckte jag o syrran detta är musik.

YouTube - Alice Cooper - School's out 1972
Leena
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Det finns så mycket bra. Led Zeppelin, Gary Moore (Over the hills), Metallica och många fler.
Någon nämnde två låtar, så det gör jag med;
Bohemian Rhapsody - Queen.
Down with sickness - Disturbed

Queen för att jag alltid lyssnar på Queen, det kan ta ett år eller två men jag kommer alltid tillbaka till dem.
Disturbed för att den låten är bra (bandet också iofs).
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

L'Amour Toujour med Gigi D'Agostino och Nessaja med Scooter hör till mina favoriter / Jeanette
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

jag är också svag för den tyska gruppen som så sorgligt inte spelar mer
Scorpions med låten
Winds of Change

// Greven :(
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Nu börjar "Solens mat" på ettan. Där spelas fragment av mångas favoritlåtar.
 
F

F.d. 27838

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Motörhead, Killed by death!!!!:music-icon:
 

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Visst beror det väl mycket på vilket humör man är på? "You never can tell" från filmen Pulp Fiction är en riktig höjdare i vissa sammanhang. Andra gånger får man ståpäls av Meatloafs "Paradise by the Dashboard Light" eller "Bat out of Hell". Eller varför inte vilken annan Jim Steinman-låt som helst?

Håller med om Pink Floyd men P-Floyd live går inte heller av för hackor. Såg dem i Dalhalla i somras, oj va bra! ( Kommer till Hbg i februari men de är nog bättre i Dalhalla)

Ska för övrigt till Hamburg i februari för att se rockmormor Tina Turner live! Det ser jag fram emot !!!
Simply the Best !!!

Janne
 
F

F.d. 9614

Guest
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

:music-icon:Stairway är absolut en av de bästa musikstycken som någonsin skrivits. Helt klart!
När man ändå är inne i en musiktråd går det inte att undvika att nämna ett av de största rockbanden: AC/DC!! Svårare är att välja ut gåshudslåten men just nu får det bli Up To My Neck In You.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Det märks att vi är lite till åren komna. Gilla r många av ovan förslag. Men våga nytt, lyssna till The Flower Kings. Ta deras senaste " the sum of evil" och ni får "lite" av det ni talat om fast i ny tappning

ha det.............:music-icon:
 
Senast ändrad:

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Pink Floyd och Dark side of the moon.Helt klart.
Anders.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

MEN NI MÅSTE VÄL HA NÅN LÅT SOM ÄR MER OFÖRGLÖMLIG ÄN ALLA ANDRA
:) SOM GER ER STÅPÅLS MINST SAGT:)i samband med ett roligt ,el trevligt el ,ledsamt minne

//Greven

Det finns måååånga låtar som ger mig ståpäls men jag kommer ihåg denna YouTube - Whitesnake - Is This Love lite speciellt för den spelades mycket 1988 när vår familj var på solsemester på Grand Canaria för första gången. Jag och våran då 15-åriga dotter diggade den mycket.

Hälsningar

Rolf

Ps igår när jag fyllde år fick jag en biljett till Metallicas konsert i Danmark den 23/7 2009 YouTube - Metallica av yngsta dottern med sambo. Sambon och hans polare tyckte att jag ska bara med denna gången. ds
 
Senast ändrad:

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Hej alla. god fortsättning på det nya året. Mina favoriter är många, JERRY WILLIAMS, när han är som BÄST.är man röris själv,så håller man på sina fd rörgubbar.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Kan vi enas om detta musikaliskt sett

Härligt med så många hårdrockare.... :D

Iron Maiden - fear of the dark (live inspelning) blir mitt val.

Maken till "gåshudslåt" är svår att hitta.... :p
 
Toppen