F
F.d. 53380
Guest
Jr larm installerade en solpanel 135w en mppt regulator en remote meter modell mt-5 samt 2 nya warta batterier 75ah prof.d. Till bodelen, startbatteriet hade jag innan men i bra skick. Mittt på dagen en solig dag laddar panelen upp till 9,4a vilket jag tycker är bra, samt kört med bilen 40mil, vilket borde betyda att batterierna är fulladdade på kvällen, på natten är det bara kylskåpet och en inverter 230v som laddar min mobiltelefon som är på, på morgonen innan solen når solpanelen ca, kl 07.00 visar remote metern bara 11.8v-12.1v när kylskåpet och inverten är avslagna alltså obelastade batterier. Ps. När jag mäter med voltmetern direkt på alla 3 batterierna visar dom samma resultat som remote metern. Ps, regulatorn placerade jr alarm under golvet i garderoben nära batteriet som dom sa är bäst, men tyvärr kan jag inte läsa av regulatorn då, vilket jr larm sa inte är nödvändigt då det räcker att jag kan läsa av remote metern. Mitt bekymmer är att jag tycker att jag bara har 11.8v-12.1v på morgonen, eller är det okey?