• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kamrem

F

F.d. 55366

Guest
Hej
Är det någon som har bytt kamrem själv har en boxer 97,som
det är tid att byta på.
Lars:msn:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: kamrem

Är det grund av körsträcka eller datum ?
Har inte ens försökt att växla remmen, men kamremmen har för länge sedan passerat datum.
 
F

F.d. 55366

Guest
Sv: kamrem

Jag har köpt en Boxer som ska byggas om till husbil,och det är lite som behöver renoveras på den bland annat kamremen som jag är lite osäker på hur långt den har varit med.
Lars
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: kamrem

Om den har gått mer än 10000 mil och det inte finns dokumentation på gjorda rembyten.
Byt för säkerhets skull, svindyr reparation om den går av.

Jägarn
 
F

F.d. 3167

Guest
Sv: kamrem

Hej, jag har en Fiat Ducato -94 som jag bytt själv på. Det är inga problem bara du tar det lugnt och har kollat upp alla märkningar innan du börjar.
Lycka till.
/Göte
 
F

F.d. 55366

Guest
Sv: kamrem

Hej
Det är ju inte så stort mellanrum mellan motor och skärm, det är lite svårt att se vad alla skruvar sitter.
Jag har hört vad en Peugeot värksta vill ha för att byta 13500kr 9 timmar så det är nog en skaplig timm peng om jag byter.
Lars
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: kamrem

Hej!
Det finns nog ingen möjlighet att en auktoriserad verkstad skulle debitera 9 timmar för att byta kamrem. Det måste har blivit något missförstånd. Det tar inte hälften så lång tid och är inte speciellt svårt. Inga specialverktyg behövs.
Hälsningar
Sven-Erik

:wub:
 
F

F.d. 55366

Guest
Sv: kamrem

Hej Sen-Erik
Det var de pris jag fick av Peugeut i Kalstad men jag vet att Mekonomen är billigare. Jag kommer att byta den på egen hand med hjälp av en granne.
Om vi inte klarar av det så hör jag av mig.
MVH lars
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: kamrem

Hej! Ber om ursäkt om jag vilselett dig. Jag trodde att du hade en 2,8 liters motor. Men jag såg på AUTODATA att den kom först år 2000 . Du kommer tyvärr att behöva en del specialverktyg.

Hälsningar
Sven-Erik:wub:
 
F

F.d. 55366

Guest
Sv: kamrem

Hej
Det är väl därför som de vill ha bra betalt.
Få se hur jag gör.
Lars
 
Toppen