F
F.d. 26438
Guest
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: C25/PILOT R 470
Chassietyp: Standard
Motortyp: Motoreffekt, kW: 57,0 Bensin
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: V25/pilot
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Motor
Hej måste ställa en dum fråga, är det kamrem eller kamkedja på min husbil?
Köpte den för några veckor sedan och jag kan inget om motorer, byta tändstift på sin höjd.
När jag köpt den så han att det var kamkedja på den behövde inte tänka på att byta kamkjeda förän den gått 30-tusen mil. Den har gått drygt 15-T mil nu. Men då sa en kompis på Facebook att det är kamrem på den och jag måste byta den direkt. Var på en Citroën verkstad tittade i datorn (trodde) det var kamkedja på den. Var in på en annan verkstad sen slog i datorn där trodde dom på kamrem.
Ingen på verkstäderna orkade gå ut och titta.
Ska snart på en längre tur med husbilen är det kamrem måste det bytas innan
Är förvirrad

Någon här som har en liknade bil som vet om det är kamkedja eller kamrem på den. Det är en bensin motor. Motorkod/er XN1T Motoreffekt 78 Hk 57 kW
Reg
ab761. Tacksam för svar fortas möjligt. Med vänlig hälsning, Ronny
Chassiemodell: C25/PILOT R 470
Chassietyp: Standard
Motortyp: Motoreffekt, kW: 57,0 Bensin
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: V25/pilot
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Motor
Hej måste ställa en dum fråga, är det kamrem eller kamkedja på min husbil?
Köpte den för några veckor sedan och jag kan inget om motorer, byta tändstift på sin höjd.
När jag köpt den så han att det var kamkedja på den behövde inte tänka på att byta kamkjeda förän den gått 30-tusen mil. Den har gått drygt 15-T mil nu. Men då sa en kompis på Facebook att det är kamrem på den och jag måste byta den direkt. Var på en Citroën verkstad tittade i datorn (trodde) det var kamkedja på den. Var in på en annan verkstad sen slog i datorn där trodde dom på kamrem.
Ingen på verkstäderna orkade gå ut och titta.
Ska snart på en längre tur med husbilen är det kamrem måste det bytas innan
Är förvirrad
Någon här som har en liknade bil som vet om det är kamkedja eller kamrem på den. Det är en bensin motor. Motorkod/er XN1T Motoreffekt 78 Hk 57 kW
Reg