• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kallt !!!!!

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Kallt !!!!!

flor 16
Har du kollat hur temperaturfördelningen ser ut på norra halvklotet. Är det varmare eller kallare än medel? Jag fick mail av en kompis som tillfälligt arbetar i Hammerfest och där var det plusgrader häromdagen. Och det är ju det normala mönstret som metereologerna tjatar om; när polarluften tränger söderut någonstans runt polen, så tränger tropikluften norrut någon annanstans.
aake
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Kallt !!!!!

Jo visst är det klart & kallt. dock inte helklart på Sydkusten I Sverige.
Men var är alla "miljönissar" med den globala uppvärmningen, har dom fått "tunghäfta"?
Eller verkligheten följer inte prognoserna, ack ja!
Mvh.

Bra kommentar svårt att hålla detta argument så man kan öka miljöskatterna. Det är inte populärt att höja skatten längre och då får man kalla det miljöavgift istället. Men och andra sidan så stannar vi alla kärnkraftverk när vi behöver dom och då ökar skatten mer och vi tjänar mer för underhåll har jag lärt mig det skall man göra när man bäst behöver det eller? (läs vintern)
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Kallt !!!!!

Bra kommentar svårt att hålla detta argument så man kan öka miljöskatterna. Det är inte populärt att höja skatten längre och då får man kalla det miljöavgift istället. Men och andra sidan så stannar vi alla kärnkraftverk när vi behöver dom och då ökar skatten mer och vi tjänar mer för underhåll har jag lärt mig det skall man göra när man bäst behöver det eller? (läs vintern)

Det är ju just detta som är växthuseffekten?

Läste nyss en artikel om att häftigare vädersvängningar, som t.ex. häftig nederbörd, stark blåst, kraftiga temperatursvängningar är tecken på växthuseffekten.

Men vad vet jag?
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Kallt !!!!!

Hej därute!

Den här tråden tycker jag verkar väldigt intressant.
Har alltid varit intresserad av väder och vind.

Kan vi inte hålla den här tråden vid liv, och uppdatera den under vintern.;)

Den här vintern verkar ju nästan bli värre än den förra, och det vore intressant
att höra från medlemmar runt om i Sverige hur vintern förflyter.

Temp & snömängder!!

Vad tycker ni?:confused:

Allt medan vi väntar på våren, som vi hoppas kommer så fort som möjligt.:)

Just nu 1/12 kl. 20:05 -12,3 gr och ca: 1 dm snö i Kinna!

Ha det gott!
 
Senast ändrad:

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Sv: Kallt !!!!!

Kl. 22.10 säger termometern -8.9gr. Jag bor 1 mil söder om Varberg och vi har hittills i stort sett klarat oss från snön..:yes:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kallt !!!!!

Absolut inga behagliga temperaturer.
Men till Egypten och Sharm el Shejk för att bada är heller inget att tänka på då flera turister har blivit hajbitna under snorkling.:wink:

Kanske inte så farligt i alla fall, det är tydligen bara ryska turister som är drabbade, men nu råder tydligen badförbud.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Kallt !!!!!

:rolleyes:Ang klimatförändringar ; Kan det bli en skåning som vinner vasaloppet i år :D

Annars -19 och uppgående sol nu här i Mora, men max 1,5 dm snö .
 
H

hianders

Guest
Sv: Kallt !!!!!

Korskrogen/Krylbo i södra Dalarna kl 9 minus 20 grader!!!!!!

Innejobb idag - definitivt!

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Kallt !!!!!

förmiddag -10-12-02 Trälhavet/Lerviks fyr

-10 vindstilla. Utsikten rakt i Syd ner mot Waxholms Gamla Vattentorn är spärrad!
Ser blott c:a 90m, för det ligger dimma/sjörök över Trälhavet.
Alla kvistar, grenar och barr är täckta av nattfrost.
Ute i "det obestämda" brölar förmiddagens "fyllcontainrar" (finnlansfärjorna) och
isen skramlar uinder bogarna.

klart trolsk stämning! :p:

1215 bryter solen igenom och sikten ökar, vinden gör sina försiktiga försök och
den nybyggande grannen "börjar bråka" med grävskopa mot berggrunden.

Vardagen är tillbaka! :oops:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen