• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kallar alla renoveringsentusiaster :)

slider

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
39464
Medlemskap
2024
Hej alla renoveringsentusiaster!

Jag har ett roligt projekt på gång! Jag har precis blivit ägare till en Peugeot Boxer från 2016. Bilen i sig är i superfint skick, men inredningen behöver lite kärlek. Jag drömmer om att piffa upp den, ta ut/ta bort alla skåp och köksmoduler och sedan installera nya snyggt och prydligt.

Är det någon här som är sugen på en utmaning och känner sig hemma med den här typen av arbete? Jag erbjuder såklart ersättning för din tid och expertis. Jag bor nära Stockholm, men kan köra bilen till dig om det underlättar.

Låt oss förvandla den här Boxern till ett riktigt rullande hem!
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Är det verkligen nödvändigt att installera nya om det bara handlar om ytor, färg eller beklädnad kanske räcker? Ska det platsbyggas nya skåp som knappast finns att köpa kan det bli hur dyrt som helst! Kanske bäst att börja det viktiga och vänta med ögongodis.
Motor växellåda service däck , mycket sånt är viktigast. Ny madrass brukar kännas viktigt fräscha upp toaletten också.
 

slider

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
39464
Medlemskap
2024
Jag vet vad du säger, men det här är verkligen det enda som behöver göras. Interiören är dåligt gjord med klistermärken och den är trasig osv.
 

slider

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
39464
Medlemskap
2024
Och det är hela mitt problem, jag vet att jag kommer att göra ett skitjobb, det behöver inte vara perfekt heller, jag kan göra allt el och vatten etc men jag är inte bra på att lägga mattor och mäta, jag hoppades att en (pensionerad) kompetensman kunde göra detta åt mig
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.395
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
 

slider

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
39464
Medlemskap
2024
för mig är det inte så komplicerat, jag vill bara ta bort det befintliga invändiga köket och skåpen och göra nya, de layoutar ramar etc är ok, försöket från förra ägaren var bra men utförandet var detsamma som jag skulle göra det ( fruktansvärd )
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
@Marianne & Ranko kanske kan ge ett tips. De inredde en bil efter egna önskemål för några år sedan.
(Chansade på ett snabel-a men är inte säker på att det räcker för att Ranko skall se detta.)

Tagit bort mellanslag/Mod
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
@Marianne & Ranko kanske kan ge ett tips. De inredde en bil efter egna önskemål för några år sedan.
(Chansade på ett snabel-a men är inte säker på att det räcker för att Ranko skall se detta.)

Tagit bort mellanslag/Mod
Ren tillfällighet att läsa detta då vi inte skulle till stranden idag. Jag kan bidra lite men på distans. Vår HB byggare har vandrat vidare så där får man ingen hjälp. Ett tips kan vara färdiga moduler från Reimo i Tyskland och övrigt från Dometic. På Reimo jobbar en finsk tjej som pratar perfekt svenska och har varit kontaktperson till Svenska & skandinaviska byggare. Om hon är kvar så kan jag tänka mig att det kan bli en del fina rabatter också!
//ranko

PS. Slider, kolla gärna länken här. Kan du lite Tyska då kommer du långt! DS.
 
Senast ändrad:
Toppen