• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kaffebryggare 12v

kingolsson

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
6275
Medlemskap
2026
kaffe bryggare 12v är det någon som har någon sådan? blir kaffet gott? eller är det pulver kaffe som gäller?:yes:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: kaffe bryggare 12v

Hos oss är det bara jag som dricker kaffe och frugan har tagit en vanlig filterhållare som hon häller det uppkokande vattnet i och det smakar som vanligt .
Vi hade en 12 volts bryggare i husvagnen men den tog 35-40 min att få kaffevattnet att rinna igenom samt drog den så mycket ström så jag fick dra extra grova kablar till det uttaget .
 
F

F.d. 55456

Guest
Sv: kaffe bryggare 12v

Det blir ingen skillnad på det om du använder samma mängder som där hemma, men det tar lång tid att brygga ca 2 koppar kaffe. Men i nödfall går det.
MVH Bjarne
:mh4:
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: kaffe bryggare 12v

Har en Nespresso blir mycket gott. Men man bör ha tratt och filter för annat kaffe med kapslar blir det lite i koppen
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: kaffe bryggare 12v

Vi har en 12V kaffebrygger, men den er kasseret og står på en hylde hjemme i garagen.

Det tager simpelthen alt for lang tid at brygge 2 kopper kaffe.

Nu bruger vi kogt vand, vanlige malede kaffebønner og en Bodum Stempelkande. Det smager fortræffeligt og går snabbt.

Og så bruger vi disse filterposer, så vi undgår kaffe i gråvandstanken. Kaffefilter til stempelkander op til 1 liter - 50 stk.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: kaffe bryggare 12v

Var kan man köpa en 50 till 70 Amp 12 Volt kaffebryggare ?
Jag har provat en ca. 12 amp. 12 volt, men det första av kaffet var endast ljummet, innan det sista var klar.:rolleyes:

Accepterar inte en effekt mindre (600) - 800 watt.
:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: kaffe bryggare 12v

Riktig husbils-bilist eller inte så har jag använt pulverkaffe i husbilen de senaste säsongerna, jag tyckte det blev jobbigt i längden att ordna med kokkaffe.
Jag tänkte köpa en 12 volts bryggare för några år sedan men jag blev avrådd av andra som testat, men skulle någon veta om en modell som fungerar acceptabelt så är jag beredd att prova den.

Mvh jocke
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: kaffe bryggare 12v

Pulverkaffe går an när man är på resa och behöver en kopp snabbt. Annars tar det inte lång tid att koka upp vatten och köra det genom ett riktigt filter i en bryggtratt.

Peter :)

02cbd0a71e99984053211a160e4b8657.png
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: kaffe bryggare 12v

Hej
Vi köpte en kaffebryggare med termoskanna.
När vi står på platser med elanslutning utnyttjar vi den med kabel ansluten till 220V.
När vi står på platser utan tillgång till el använder vi den också, men värmer vattnet på gasolspisen och häller det genom filtertratten. Fördelen med denna är att det inte är så stor risk att filterbehållaren välter ned från termoskannan med risk för brännskador. Mvh. Klas
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: kaffe bryggare 12v

Lite OT, men är det någon som har en Primus BrewFire eller erfarenheter av den?

mvh jocke
 

Anita & Jan

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
3574
Medlemskap
2024
Sv: kaffebryggare 12v

Köpte en sån den åkte i soperna efter första turen.
Nu är det bryggtratt och gasol som gäller.
GOD FORTSÄTTNIG
Jan
 
R

Roffe T

Guest
Sv: kaffebryggare 12v

Hej Vi köpte en sådan till förra husbilen för att kunna brygga några koppar när man åker på motorvägarna neröver. Det tog en evig tid att få två koppar kaffe. Den står nu i vårat föråd.
:spinny:
 
Toppen