• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kaffe ??

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Kaffe ??

Nej, farbror Claes, vi använder bara kaffekpannan till att koka vatten i, som vi häller i TV-kannans tratt (melittafiltret är fyllt med vanligt bryggkaffe) eller i muggar med te-påsar. I TV-kannan förekommer bara kaffe. Till Kaffet dricker vi allt som bjuds.
 
F

F.d. 6743

Guest
Sv: Kaffe ??

Precis så skulle jag vilja göra när vi gör kaffet. men vart kan man köpa en Tv-kanna med filter tratt ??
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Kaffe ??

Äntligen en sak som ja inte tycker som Du eller om det nu är så att det är KIA som tycker om Opelkaffe =lättrost hi hi Ska man ha Gott kaffe så är det ZOEGAS skånerost som gäller.:twitcy: :twitcy:
Mvh.Lasse Sivan hälsar åxå.
 
F

F.d. 4326

Guest
Sv: Kaffe ??

Zoégas Mollbergs blandning! Den röda paketen, Mycket bättre. Passar dessutom till de flesta vatten.
 
F

F.d. 7675

Guest
Sv: Kaffe ??

Vi gör som dom flesta som svarat.
kokar vatten occh häller i en bryggtratt och termos.
Mitt tillägg är att du kan få tag i bra bryggtrattar på båttillbehörsfirmor.
Där finns trattar som även kan stå på termosar med halsar som ej är helt vågräta.
Lycka till och ha en bra sommar
Ronny & Ulla
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Kaffe ??

Varför inte åka in i en liten trevlig stad eller by och gå på Kondis, en klart underskattad och mycket trevlig händelse!!!!
Och det finns nog lite mer att välja på än bara Marie kex eller ballerina!!
(Eller var det bara ett onödigt innlägg?):wideeyed:
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Kaffe ??

Hej ! Vi är ochså nya på det här.Dom få gånger som vihar varit ut så använder vi pulverkaffe. Det har blivit godare på senare år, och sedanså blir det ingen sump att ta reda på. Så jag kokar enbart vatten och slår upp i en termos:) Jag tycker att det funkar bra

Höllsningar Brittis
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Kaffe ??

Gevalia har ett pulverkaffe som faktiskt smakar som kaffe, nästan i alla fall.
Det är bättre än garvsyre-kaffet om man har ont av halsbränna.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Kaffe ??

Gillar man Espressokaffe är den klassiska Mokabryggaren ett bra alternativ. Lär finnas i varje hem i Italien. Med rätt malning av kaffet får man en perfekt Espresso. Fungerar dessutom bra på gasspisen.
 

Bilagor

  • Mokabryggare.jpg
    Mokabryggare.jpg
    8,5 KB · Visningar: 174
Toppen