Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
Sanerar ni er husbil efter södern vistelsen?
Om & hur?
Det är ju känt att båtfolket kan drabbas av dylig ohyra!
Mvh.
Kackerlackor
dylik
Ett tips om man nu råkar vara antingen dyslektiker eller för trött för att göra en enkel stavningskontroll är att använda ett program som Microsoft Word innan man klistrar in sitt inlägg.
aake
Så enkelt är det inte för mig allafall...jag använder stavningskontroll och ändå blir det fel p.g.a att vissa ord liknar så mycket varandra att jag kan inte skija vilket är rätt ..jag har snäll fru som rättläser det mesta jag skriver..Det behöver inte vara ett uttryck för bristande respekt för läsaren/mottagaren.
Ett tips om man nu råkar vara antingen dyslektiker eller för trött för att göra en enkel stavningskontroll är att använda ett program som Microsoft Word innan man klistrar in sitt inlägg.
aake
Varför krångla till det och köpa paddor för att få stavningskontroll? I Explorer 10 finns det redan inbygt vilket visas med ett rött streck under "inbygt". Högerklickar jag på ordet får jag upp förslag på andra stavningar, inbyggt till exempel.
//Michael, medlem
Eller att skriva i iPad så får man stavningskontrollen automatiskt!
Dessutom snabbare och enklare.
Man kan vända på resonemanget, varför använda tröga, långsamma och tunga datorer och laptops med uråldriga program när det finns blixtsnabba plattor som kan mycket mer och som alltid är tillhands utan uppstart. På resa i husbilen är den oumbärlig med bl a. gps-funktion, WiFi, simkort och intelligenta appar för navigering och ställplats-/campingsökning.
Sedan vet jag inte varför denna diskussion kom upp. Är det någon som inte förstod vad flor16 skrev och som Harry Hymer anmärkte på (eller konstaterade)? Är det inte bättre att skriva här, även om något litet stavfel följer men, jämfört med att inte skriva alls? Det finns gissningsvis forum för rättstavning och språkvård ute på nätet för de som vill ägna sig åt sådant. Här tycker jag att vi kan avhålla oss från dylikt.
//Michael, medlem
Man kan vända på resonemanget, varför använda tröga, långsamma och tunga datorer och laptops med uråldriga program när det finns blixtsnabba plattor som kan mycket mer och som alltid är tillhands utan uppstart. På resa i husbilen är den oumbärlig med bl a. gps-funktion, WiFi, simkort och intelligenta appar för navigering och ställplats-/campingsökning.
Men herre jösses, oumbärligt........
Har knappt nå´t av det du räknar upp, njuter ändå av friheten
med vårt husbilsåkande.
// Janne