• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe 810Lt, radion och gardinen

Freeman

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2025
Hej alla glada Bobilsvänner, vi har ett problem gardinen för framrutan på våran Kabe 810lt har slutat fungera, det skall gå att veva upp o ner den med en vev. Men vi har inte fått denna vev med i bilen.
Någon som råkat ut för detta eller vet något om veven? Har varit i kontakt med verkstäder ingen vet och inget står i instruktionsboken.
Radion slutade fungera med knappen ovan dörren samtidigt, men den funkar med tändningen på. Alla säkringar är kollade. Tacksam om någon kan hjälpa,
Janne

Senast ändrad:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe 810Lt, radion och gardinen

Var ha har du köpt bilen, det är återförsäljaren som har gort fel det är dom som du i första hand skall skälla på det är deras ansvar.

Freeman

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2025
Sv: Kabe 810Lt, radion och gardinen

Hämtade bilen i Tenhult på Kabe förra året. Kabe har semester stängt ingen vet något om denna vev och hur man skall använda den för hand. Det står heller inget i instruktionsboken om detta.
Men Upplands Bilforum där jag köpt bilen hittade en vev i en ny bil så den är på väg hit nu. Men att ingen känner till detta och det inget står i boken...och att det inte går att få reservdelar från Kabe dom har stängt för semester. Även en vattenpump pajade på våran resa.
Janne

Toppen