• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe 750 LXL är vår

L

Lärkan 321

Guest
Sv: Kabe 750 LXL är vår

Vi vill bara önska er lycka till med nya bilen. Vi hade en KABE 750T som vi åkte 4500mil med på två år utan några som helst problem. Förra våren köpte vi en ny KABE 810 LT som vi nu kört 2300 mil med på 11 månader. Är helnöjda även med den. Än en gång , Lycka till.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Varför kan man inte unna andra att glädjas över något som man är lycklig över, utan att komma med en massa tråkiga kommentarer. // Helen
det är bevis på avundsjuka en intilligens nivå i botten när man blir utsatt för mobbing för ett påhopp för att man köpt et vist bilmärke det bevisar ju att kunskapen som dom vill framhålla inte fins.

F

F.d. 25021

Guest

Grattis till köpet.
Ni blir säkert helnöjda,
Men ett litet tips, kolla under passagerastolen och kontrollera hur de satt fast värmepaketet.
Har sett flera med löst paket eller fastsatta med buntband......

Med vänlig hälsning Erik

Grattis till nya bilen!
Vi har en 880LT-12. Jag undrade också om fastsättningen av värmepaketet under höger stolen men fick ett snabbt och tydligt svar från Kabe. Den skall sitta fast med buntband och inget annat för att slippa skrammel. Den ligger bra på mattan och funkar alldeles utmärkt. Testat under fyra veckor i Idre i vinter.
/Jari

F

F.d. 53012

Guest

Kul lycka till blir nice givetvis tråkigt med negativa kommentarer men vi är ju svenskar glömde det att jantelagen är stark.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Har klivit in i massor med husbilar innan vi köpte vår husbil, jag skulle kunna gå in med förbundna ögon och stänga dörren och veta om det är en Kabe eller en annan klenare byggd husbilsdörr.. Alla Kabe vi har varit inne i har fin fin kvalité!!

Tyvärr går oftast kvalité och pris hand i hand, så vår ekonomi gjorde att det blev en annan bil..

Vi är supernöjda med vårt förstagångsköp av husbil, men drömmen om en nyare Kabe får leva vidare..

Lycka till med köpet, även om jag blev lite avis.. :)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Kom igen nu, den kommentaren skrevs 2013-04-13, 21:42 :yes:

Kan vi inte släppa detta och gå vidare, helt enkelt tänka lite positivt och glädjas åt våra husbilar oavsett färg o form.

Denna tråd växtes efter ett års dvala och inte mycket positivt sedan dess.

Inget ont menat, men det går inte framåt.

P

Peter Pettersson

Guest

Kom igen nu, den kommentaren skrevs 2013-04-13, 21:42 :yes:

Kan vi inte släppa detta och gå vidare, helt enkelt tänka lite positivt och glädjas åt våra husbilar oavsett färg o form.

Denna tråd växtes efter ett års dvala och inte mycket positivt sedan dess.

Inget ont menat, men det går inte framåt.

Helt rätt!
Tyvärr är det väll så att oavsett vilken bil man köper är det alltid några med dumma komentarer.

Svenska avundsjukan är känd

P

Peter Pettersson

Guest

Tror inte att det är så mycket avundsjuka.
Att en del husbilsägare är så lättprovocerade lockar säkert en del att retas lite extra.
Jo kanske det, Men ett litet tråkigt sätt att retas när folk har köpt ny husbil

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Tror inte att det är så mycket avundsjuka.
Att en del husbilsägare är så lättprovocerade lockar säkert en del att retas lite extra.

Vist är det avundsjuka, forumet är väl inte till för att retas med folk vad det än är för några, det är avundsjuka från en del med låg entilligens, jag tar inte åt mig det enda jag reagerar på är alla lögner och skit snack jag skulle kunna ta upp massor med sådant om andra bil och vagn märken, men varför skall jag reta upp folk det är väl roligare att göra folk gladare, där står ju i forumet att där fins mycket kunskap och att man skall ha det gemytligt varför inte visa det, jag tror att jag har varit med i denna branshen längre än de flesta,

tommycoach

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025

Jag håller med tidigare inlägg, detta var en tråd som jag startade för ett år sedan och jag likt många av Er andra har gått vidare. Jag lägger inte så stor vikt i att besvara massa påhopp, utan jag tar det mest med ett leende. Alla har vi olika uppfattningar om saker och ting och tur är väl det.
Kan bara säga att vi har haft vår husbil uppställd i fjällvärlden hela vintern och den har fungerat kanon. Snart är det dags att dra ut på vägarna igen och träffa alla trevliga husbilsvänner över en bit grillad mat och en stor stark:).

Nu går vi vidare mot en härlig sommar.

Toppen