• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kabe 750 LXL är vår

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Kabe 750 LXL är vår

Hej vänner. Idag har vi bytt ut vår Rapido mot en helt ny Kabe 750 LXL -12 En riktigt fin bil som skall bli roligt att bedriva vår tid i. Blir säkert en Jungfrufärd på Valborg. Ni på HBK som har en sådan bil får gärna komma med lite kommentarer om denna bil.
jag får grattulera till mycket bra vinterbil, den blir ni säkert nojdamed

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Hej vänner. Idag har vi bytt ut vår Rapido mot en helt ny Kabe 750 LXL -12 En riktigt fin bil som skall bli roligt att bedriva vår tid i. Blir säkert en Jungfrufärd på Valborg. Ni på HBK som har en sådan bil får gärna komma med lite kommentarer om denna bil.
grattis till en riktigt bra vinterbil den blir ni säkert nyda med

tommycoach

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025

Jag har lite svårt att förstå inläggen om växellåda. Som det står i ett annat inlägg, många husbilar har Fiat Ducato. Vi har inte haft ett enda problem med växellådan i Rapidon och det är bara att hoppas att det fortsätter att vara problemfritt i Kaben. Sen är det en manuell växellåda på denna bil och ingen automat. Svårt att se vad Ni menar. Smaken är som baken, delad.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Grattis till köpet.
Ni blir säkert helnöjda,
Men ett litet tips, kolla under passagerastolen och kontrollera hur de satt fast värmepaketet.
Har sett flera med löst paket eller fastsatta med buntband......

Med vänlig hälsning Erik

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Man får alltid räkna med vissa påhopp när man äger Kabe som nu tramset med auto matlådan har kabegen automatlåda följer inte den med fiat här skall vara stor kunskap sägs det men man kan tvivla på det ibland när man tar upp ett problem med automatlådor för att misstänkliggöra ett husbilsmärke när man inte kommer åt det på annat vis att Fiat har problem med växellådor det skall väl dom stå för och inte bilen den råkar monteras i vilken som helst.

Toppen