• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Känner vi igen oss i trafiken?

F

F.d. 53074

Guest
Sv: Känner vi igen oss i trafiken?

Jag har länge funderat på dessa "oförklarliga" olyckor med bilar som skenar upp på trottoarer, ner i diken, kommer över på fel sida av vägen etc. Undersöker man förarens mobiltelefon efter en sådan olycka? Någon som vet?

Jag ger mig tusan på att man en och annan gång skulle kunna stryka det där med oförklarlig olycka...

Kjell

F

F.d. 9073

Guest

De ständiga gloendet på GPSen bidrar säkert oxå till många insidenter o olyckor.

I

Iveco 35

Guest

Varför inte låta codriven sköta gpsen då håller ju den sig också vaken.:D

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Är det kanske fler ovana förare som normalt inte kör så mycket? Som kanske åker kollektivt t o f jobb?

Krister N
Krister, man kan vinkla din text till tvärtom, hoppas att du tillåter, för att bredda diskussionen lite (map inlägg 1)?

Kanske har de "som med egna ögon sett är skickliga", ett visst behov att bevisa sin oöverträffade skicklighet. Alla med körkort har testats för att vara tillräckligt bra i trafiken med gällande förutsättningar/regler som grund för att få framföra bilar rent tekniskt, vi förväntas inte vara skickligare (= gällande körkort, för allm vägar).

Hur "påvisas skicklighet", tja kanske t.ex genom att normalt tänja på fartgränser, avstånd, marginaler, hänsyn och mycket mer(?) för att tillgodose sitt ego inför andra trafikanter(!) som kanske inte har samma syn/behov (trots att alla lyder under samma trafikregler).

Argumentet att inte själv vara inblandad i olyckor(?), är det ett bra mått(?), ibland ja(!) men inte alltid(!), det kan tom vara så att andra än just "den skicklige" får dra konsekvenser av den skickliges framfart.

T

Teddi

Guest

Tratt bakom kylfäkten eller i fartvinden kann du kläma i med.
bosse b
ja kommer ihåg lite av detta.. ja börja som dräng 68 innan bensinstationsanställd. vi hade många tradarkunder o de va dom som inspirerade mej. ja kommer ihåg scania 76 som en av dom första som drog släp. kommer du ihåg förbr,, mil med släp?de va inga dåliga mängder.egentligen ska vi tjöta om detta nån annanstans . en o annan tycker de e föråldrat. så om vi kan lämna ungtupparna så kanske de finns nån på web.. som kan hjälpa till me detta. jättekul om de finns nåra stycken som kommer ihåg ock vill tjöta lite grann.

F

F.d. 52919

Guest

Ivår bil är det co-driven som sköter GPS, håller reda på hastighetskyltar, komradio, körtid, bilradio, mobiltele ocbh laptopen! Jag bar kör, utan automatlåda farthållare osv det funkar ypperligt!

Toppen