PösslRyder
HBK Medlem
Våran Pössl är baserad på en Citroën Jumper, vilken är tekniskt identisk med Fiat Ducato och Peugeot Boxer. Det är ett bekant fenomen att de tre har lite konstiga köregenskaper, särskilt vad gäller framaxeln med ynkliga dämpare. HB-tidningar berättar regelbundet att en VW Crafter eller en Mercedes Sprinter har mycket smidigare köregenskaper, dvs lägre ljudnivå, bättre hjulupphängningar, mer kultiverade motorer, personbil-artad instrumenttavlan m.m. För ett tag sen skrev ProMobil, en tysk tidning, att det "alltid råder en viss känsla av godstransporter" inom en Fiat Ducato. Det finns inget att tillägga.
Nästan inget. Jag minns min första husbilen, en före detta ambulansbil baserad på en 1988 Volkswagen LT 31. DEN var en lastbil. En 6cylindrig turbodiesel mellan framsäten, femväxlad med korta utväxlingar, nästan vågrätt ratt.... nej, då är min 2017 Jumper den finare bilen. Sprintern är dock ännu finare. Så är det.
Nästan inget. Jag minns min första husbilen, en före detta ambulansbil baserad på en 1988 Volkswagen LT 31. DEN var en lastbil. En 6cylindrig turbodiesel mellan framsäten, femväxlad med korta utväxlingar, nästan vågrätt ratt.... nej, då är min 2017 Jumper den finare bilen. Sprintern är dock ännu finare. Så är det.