• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpta Google Play appar till IOS

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.242
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Min fru har bytt telefon från Android till IOS.
Hur installera redan köpt app i Google Play och få den till den nya telefonen? Appen finns för både systemen.
Vill undvika att köpa i Appstore igen.
Tacksam för utförligt svar.

//Arne B
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.866
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Köpta Google Play appar till IOS

Du måste köpa om apparna i IOS Appstore. Det finns inget samband mellan Google o Apple runt gemensamma appar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpta Google Play appar till IOS

De flesta Google-apparna är gratis i App Store.
Min favorit är Google Foto där man kan lagra obegränsad volym av bilder i molnet, helt gratis.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Köpta Google Play appar till IOS

Som Håkan säger så är det olika butiker och olika appar. Tar man kontakt med utvecklaren så kan de ibland ordna med rabatt när man köper om appen till det andra operativet. Men det gäller oftast bara i de fall appen är gratis och man kan uppgradera till så kallad Pro version i den.

Eller som Weather Pro där jag kan logga in med samma konto på alla plattformar och få tillgång till Pro-funktionerna.

Jag har en Android telefon och en iPad och några appar har jag köpt dubbelt. Men det är de billiga apparna som ändå bara kostar upp till 50Kr.

Det är väl en av de vanligsate orsakerna till att hålla kvar vid det system som man har. Vanans makt och alla appar man redan köpt på sitt gamla operativ.

//Stefan
 
Toppen