• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpt en Ipad...

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Köpt en Ipad...

Jag har lagt in egna kartor (Wisepilot) i Flyern och GPS:en behöver ingen extra uppkoppling vad jag vet!

Jappe
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ipad...

Jag har lagt in egna kartor (Wisepilot) i Flyern och GPS:en behöver ingen extra uppkoppling vad jag vet!

Jappe

Jappe, vad menar du med egna kartor?
Då jag använde Wp laddade jag ner ifrån deras eget förråd samtliga kartor utom på andra sidan pölen.

Fincan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpt en Ipad...

Tyvärr kräver Wisepilot uppkoppling trots att kartorna laddats ned.
Det finns ett utlandsläge som reducerar dataförbrukningen men jag lyckas inte navigera utan uppkoppling överhuvudtaget.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ipad...

...
Det är frun som ska ha Ipaden och hon får lära sig den, jag ställer min bara frågan vad de är bra på?
Den passar inte mig och mitt sätt att bruka internet på, de är kanske till för annat än internet?...

Jag är verkligen ingen Apple-fan, men skaffade ändå en iPad, mest för att ha i husbilen. Tidigare hade (har) jag en 10" Laptop och en stationär hemma.
Ska jag "göra nåt" gör jag det fortfarande det på den stationära, men allt surfande görs via paddan, i köket, i soffan, sängen, eller på golvet :)
Helt klart har den vissa mindre brister, men måste ändå hålla med Knarrevik att det är en bra produkt :) fast man ibland kan tro att han har väl många aktier i det företaget :wink:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Köpt en Ipad...

Jappe, vad menar du med egna kartor?
Då jag använde Wp laddade jag ner ifrån deras eget förråd samtliga kartor utom på andra sidan pölen.

Fincan

I kartinställningar kan man i Wisepilot välja mellan nedladdade kartor och onlinekartor. Jag har faktiskt inte testat än men jag inbillar mig att de nerladdade kartorna borde fungera ihop med GPS-en vid färd.

Jappe
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ipad...

Går det att lägga in JAVA på iPad?

När jag igår skulle kika på PHOTAX 0481-14620 så får jag inte upp några priser på produkterna. Jag gissar att det är något med JAVA som fallerar eftersom prisinfo och lagerstatus dyker upp på mina PC utan problem.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpt en Ipad...

I kartinställningar kan man i Wisepilot välja mellan nedladdade kartor och onlinekartor. Jag har faktiskt inte testat än men jag inbillar mig att de nerladdade kartorna borde fungera ihop med GPS-en vid färd.

Jappe

Det är bäst att du testar innan utlandsresan. Jag har Wisepilots kartor nedladdade men trots det vill den ha uppkoppling.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Köpt en Ipad...

JAVA script fungerar på iPad men däremot inte Flash som är det som troligen används.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Java verkar dessvärre bara fungera ibland, många java applets vägrar funka och påstår att Java inte finns installerat.

På tal om apple fanboys, min iPad har självmant ställt in ett lösenord i begränsningsmenyn, och googlar man lite verkar det inte vara helt ovanligt, alltså helt uppenbart en bugg. När jag frågade om detta på apples supportforum blev jag kallad lögnare och idiot.. :)
 

Janoeva

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
3000
Medlemskap
2025
Sv: Köpt en Ipad...

Vi köpte också en IPad är helt klart suppernöjda funkar kanon har sedan tidigare en samsung som också e jättebra men föredrar Ipaden efter ett par dagars test direkt den startades så var båda telefonerna. Synkroniserade även tillsammans med Apple TV
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ipad...

Vi köpte också en IPad är helt klart suppernöjda funkar kanon har sedan tidigare en samsung som också e jättebra men föredrar Ipaden efter ett par dagars test direkt den startades så var båda telefonerna. Synkroniserade även tillsammans med Apple TV

Ja det är inte svårt att bli nöjd med iPad och iPhone och dess enkelhet i användandet, och urvalet av appar.

Allt synkas med enkelhet mellan enheterna (inom samma konto) och även till som i mitt fall en windowsdator, kan inte blir bättre.

//Tommy
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Du är nog inte unik Bäckmark, min far som har haft sina händer i smuts och diverse oljor genom hela livet som mekaniker och fixare har även han problem med att få smartphone och iPad att lyda fingrarna!

Att ha ett displayskydd på har dock aldrig påverkat funktionen för mig iallafall, det är något jag inte vill vara utan.

/Ronny
 
F

F.d. 24414

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Tack Ronny, det finns i alla fall en till som har samma "problem" som jag (=vi slipper äga en smarttelefon).
Frun får Ipaden att lyda (jag har lagt ner försöken) men inte heller hon är ännu i fas med maskinen.
Det blir att ringa efter hjälp som när hon köpte sin telefon Samsung "X-någonting".
Då kom min systerson, 11 år, och hjälpte oss.
Han tyckte det var lite pinsamt att hon ville ha "Svenska" som spårk, det är tydligen engelska som gäller.
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Förlåt om jag kapar tråden. Jag funderar på en Nokia Lumia 920 och det slog mig just om det finns några nackdelar att ha en Windowstelefon som modem till en Apple iPad?
 
F

F.d. 53227

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Gissar att du har en iPad utan inbyggt 3G/4G modem.
Det går bra att dela på Internetanslutningen i en Lumia 920 via WiFi
Windows Phone 8 har multitasking så du kan använda telefonen och
andra program samtidigt.

Hälsningar
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: Köpt en Ipad...

Har ingen iPad ännu, men tänkte skaffa en 3G/4G till sommaren. Men antar då att det fungerar bra med Lumia 920 som modem till den eller...? Är tyvärr lite okunnig på området men man lär så länge man lever och livet är en skola. Men här finns ju många som kan och delar med sig så det tackar jag för.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpt en Ipad...

Michael, jeg var inne på siden og det finnes et sted en tekst som forteller at de har problemer med overføringen av varenummer til søkefeltet via JAVA-script i Chrome, Safari og noen andre nettlesere. Ser ut for meg som de benytter en teknikk som krever litt mer tilgang enn det som tillates i disse programmers java-script engine.

Leste litt mer og de benytter kobling til en java applet som lastes på toppen av siden - Chrome har blokkert kall fra script til applets, tror det samme gjelder de fleste av Apple sine produkter.

For den aktuelle siden så tast inn varenummer i applettens boks på toppen av siden og du får info,
 
Toppen