• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Kan man köpa nån surfsticka här i Sverige som funkar i Tyskland i en ca en vecka? Det tar så mycket tid att gå in på en tysk mediamarkt och joxa med det där, sen ska man ha igång det och så, och då har minst halva dan gått. Och jag vill inte slösa tid på sånt, har några ynka semesterdar som jag vill lägga på annat. Så jag undrar om det finns nån operatör/elektronikkedja här i sverige som säljer veckosurf som även funkar i tyskland?

/Ludde
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Vi använde Europasim i bla.a. tyskland utan problem. Kortet kostar 39EUR. Påbörjad dag kostar 3EUR. Ingen kostnad de dagar man inte använder kortet.
I dagstaxan ingår 500MB surf, 50 SMS, 25 min utgående tel, och 25 min inkommande tel.

Det behövs en upplåst telefon eller sticka (ev funkar grejer som är bundna till Vodafone eller Telenor).

Nackdel: All kommunikation med kundtjänst sker på Italienska. Vi fick hjälp här med att förstå hur man skulle göra med inställning och laddning.

Vi fick leverans av kortet på 3-4 dagar från beställning.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Möjligen skulle Vodafones Europasimkort vara något för dig. Jag har använt det ett tag nu och numera fungerar det ganska bra.

Av någon anledning sker en stor del av kommunikationen med bolaget på italienska men deras kundtjänst svarar snabbt på tyska eller engelska.

De dagar som man "aktiverar" kortet dras en viss summa, för mig 3€, och för det får jag 500 mb.

Kortet kan vila ett år innan kontot behöver "fyllas på". Initialkostnaden är 39€ men ingen årsavgift efter det. Ganska praktiskt kort. Hittar man bättre kort på resa så låter man Vodafonekortet vila. Jag har kortet i en nalle som används som router.

Vissa inställningar för att kortet ska fungera kanske du behöver hjälp med men kundtjänsten är rapp när det gäller sådan service!

Europa SIM-Card - Mobile internet in Europe, everywhere, anytime, starting from € 2 per day

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Du kan få låne min Lidl sticka med kort, har nå €17 liggende som saldo på kortet. Dette kan brukes som pr. dag €1.99 eller pr. mnd €14.99. Slik den ligger er det automatisk dagstariffen og saldoen holder for 8 dager, skal en bruke månedstariff så må en inn på nettet og bytte før og etter besøket i Tyskland.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Om du klarar dig med en timmes internet om dagen, så har man ju en timmes gratis surf på McDonalds.
Funkar bra att stå utanför så man behöver inte gå in och handla.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Möjligen skulle Vodafones Europasimkort vara något för dig. Jag har använt det ett tag nu och numera fungerar det ganska bra.

Av någon anledning sker en stor del av kommunikationen med bolaget på italienska men deras kundtjänst svarar snabbt på tyska eller engelska.

Jappe

Då stämmer inte detta som står på deras hemsida?
"Reliable support in your language"
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Om du klarar dig med en timmes internet om dagen, så har man ju en timmes gratis surf på McDonalds.
Funkar bra att stå utanför så man behöver inte gå in och handla.

Det var betydligt lättare att surfa på McDonalds i Tyskland i våras jämfört med tidigare.
Koden dyker upp automatisk vid första tillfället och ligger sedan sparad i telefonen/plattan.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Jag köpte ett simkort på Holidayphone i Sverige.Kortet räcker en månad o är laddat med 1Gb.Pris 299 kr.Fungerade hyfsat dock inte i Moseldalen,där det mest var 2 G och svag mottagning.
// Bengt
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Du kan få låne min Lidl sticka med kort, har nå €17 liggende som saldo på kortet. Dette kan brukes som pr. dag €1.99 eller pr. mnd €14.99. Slik den ligger er det automatisk dagstariffen og saldoen holder for 8 dager, skal en bruke månedstariff så må en inn på nettet og bytte før og etter besøket i Tyskland.

Tack för erbjudandet Knut! Men eftersom jag vill ha en lösning som funkar om jag reser fler gånger så får det ändå bli Holiday phone!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Om du klarar dig med en timmes internet om dagen, så har man ju en timmes gratis surf på McDonalds.
Funkar bra att stå utanför så man behöver inte gå in och handla.

Jo det är bra, fast jag har svårt att anpassa min tur utefter Mcdonalds. Har förmodligen bara tid att kolla e-post mm på kvällen, och många gånger behöver man slå upp nåt på datorn eller paddan nu med detsamma, och då är det skönt att alltid ha surf
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Jag köpte ett simkort på Holidayphone i Sverige.Kortet räcker en månad o är laddat med 1Gb.Pris 299 kr.Fungerade hyfsat dock inte i Moseldalen,där det mest var 2 G och svag mottagning.
// Bengt

Tack Bengt, detta var precis vad jag ville ha! Jag köper den där routern och jag tror jag klarar mig med 1 GB på fem dar. Sen köper jag bara ett nytt kort när jag ska åka nästa gång, klockrent! Alltså det är världens j-a bök om man ska först leta rätt på en Mediamarkt, sen ha tag på rätt prylar i affären, sen installera skiten på sin dator, sen få igång det....:swoon:...och då har många dyrbara timmar på min semester gått upp i rök....:wub:...sen har dessutom resten av familjen fått totalspel på mig för att det tar sån tid...:oops:

Nu kan jag fixa iordning allt hemma och se att det funkar, sen är det bara att köra!

/Ludde
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Med Mobil Life + kan du ta reda på vilka ställplatser som erbjuder WiFi.
Funkar offline!

image.jpg
Ställplatser med WiFi
Gröna markeringar avgift billigare än 5€, röda dyrare.
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Tack, säkert toppen för en del, men för min del så vill jag ha tillgång till internet när jag behöver, om jag inte har internet så kan jag ju heller inte gå in på nätet och hitta var det finns internet...:wub:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpa veckosurf för tyskland här hemma?

Min Lidl pakke kommer jeg ikke til å kunne benytte igjen før neste år - om vi reiser sydover på sommeren. Det er og mulig jeg skaffer en GlobalGig pakke i Australia - selv om bruk av den i Tyskland og Norge koster 1 kr/MB. I de land som er inkludert i frikortet til Fogg koster GlobalGig 25 øre/MB
 
Toppen