• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa husbil med drag

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Köpa husbil med drag

Ett släp på 750 kg får du dra utan E-behörighet.

aake

Peter Rydh

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2025
Sv: Köpa husbil med drag

En tanke angående eventuella problem med att dra tyngre släp med en fwd husbil, jag ligger på drygt 1.5ton i framaxeltryck, personbilar som ganska bekvämt drar upp mot två ton har säkerligen betydligt mindre axeltryck än så (och visserligen mindre tågvikt men ändå)

Jag får visserligen inte dra mer än 1500kg med min pga egentillverkat drag men jag har aldrig upplevt det som ett problem. Man ska nog komma ihåg att många sällan lämnar asfalten.

På semestern har jag kört över 500 mil genom Sverige och Norge, Arjeplog, Rognan, Mo i Rana, Ålesund, Geiranger osv och jag kan inte dra mig till minnes något ställe på den resan där jag kan tänka mig att ett tungt släp hade ställt till det för mig.

//Peter

Toppen