Nu har vi hämtat bilen de har haft bilen i fem arbetsdagar, De skulle fixa vatten innanför strålkastarglas, olika ljusstyrkor höger resp vänster strålkastare, läckage mellan värmeväxlare och slang, läckage mellan pump ovh värmeväxlare, eljustering av förarstol, justera så att huvlåset inte tar i huven, sätta fast damasker under kupestolar med plastbitar, byta underdel taklucka, trasig ytterbelysning ovan bodelsdörr, dörröppningsknapp bodelsdörr, 6 st fönsterlös, hänga upp en kabelhärva i motorrummet som bla går till torkarmotorn, kolla om motorfästen är hela, att kran för gråvatten tömmning sitter fast, att kylskåpet kylde som det skall, höger blinkers gick inte tillbaka 9 gånger av 10, fönsterhiss förardörren orkade precis upp, vibrerande drivlina vid start och backning, en arm till torkarmotorn tar i huvlåset, luft i värmesystemet, montera ny kartläsarelampa. Jag har sagt att fönsterlös, dörrstopp, dörröppningsknapp,kartläsarlampa kan jag fixa själv när de anländer med posten.
Den skulle vara färdig i Tisdags så jag tog ledigt två timmar för hämtning, då ringer de på middagen och behöver den en dag till och skall bli färdig på onsdag.
De ringer Onsdag förmiddag att den är färdig halv fyra, jag tar ledigt två timmar.
När jag kommer dit så är den inte färdig, jag erbjuder mig att själv sätta dit plastnitarna, Väntar till 17.15 då får jag bilen, påpekar att det fortfarande är lite vätska runt slang till värmeväxlare får till svar att det snart försvinner, (skall hålla koll på det) och att den skall vara färdig. Hemkommen så märker jag att träinredningen vid förarstol är trasig, plastgolvet runt förarstolen uppbändt. Kollar torkararmen, då funkar torkarna bar på två lägen och inget autostop. Slangen till spolarbehållaren lossnar och spolarvätskan rinner ut. Oljiga fingrar på ramen till takluckan, likadant på väggen vid passagerarstolen som är klädd i tyg, förardörren som har en nästan vit färg är alldeles grå av skit där de har stått och lutat sig när de höll på med stolen.
Går ut till bilen vid 23 tiden för att prova torkarna igen, när jag vrider om tändningsnyckeln så går torkare till viloläge själv.
Provar torkarna och de fungerar helt plötsligt. Läste service rapporten som gjordes vid leveransen att en reparatör upptäckt att torkarna inte funkar som de skall men inget om att de fixat dem, ändå har de funkat i ett par veckor när det regnat, tills nu.
Hur mycket skall man ta? Jag menar, torka av skiten efter sig är väl a och o. Att inte göra sönder något också.
Det har ju sina sidor med att ta ledigt från jobbet så många gånger då jag har ett servicejobb.