KajMarianne
FD HBK Medlem
Vi har lyckats få hål i zinken!
Någon som har förslag ?
Någon som har förslag ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har lyckats få hål i zinken!
Någon som har förslag ?
Zink = gammalt uttryck för diskho , eventuellt slanguttryck
Jag har iaf hört det förut
Ok ,ska stavas eventuellt med sBör i så fall stavas med "s" och inte med "z", om det ska härledas till det engelska ordet "sink" (=diskho).
Pålle
Bör i så fall stavas med "s" och inte med "z", om det ska härledas till det engelska ordet "sink" (=diskho).
Pålle
Det är rätt att sink betyder handfat på engelska men nu är det diskhon som är problemet.Sink är handfat på engelska. Mitt tips är att åka in på en husbilsfirma och köpa ett handfat. Tar inte lång stund att sätta in det. En skruvmejsel och lite silikon så är det klart.
Det är rätt att sink betyder handfat på engelska men nu är det diskhon som är problemet.
Jepp, men Sink betyder även diskho. Skrev bara lite fel. Fortfarande lika enkelt att byta ut DISKHON (Sink på engelska) på en gång än att täta hålet.