E
EMERSLUND
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 2,0 170B 55hk
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Weinsberg
Husbilsmodell: Imperiale 550
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Hej.
Vi har i sommar köpt en husbil Weinsberg Imperiale 550 av 1990 års modell byggd på ett Fiat-chassi mest för att se om husbilslivet passar oss. Vi har åtgärdat ett antal smärre problem men har ett som är större. Vi upptäckte att den var mycket stötig och trodde att vi kunde åtgärda det enkelt. Det visar sig då att den har torsionsfjädring på bakaxeln och att den var helt stum. Är det någon som har praktisk erfarenhet eller vet vem man kan kontakta om lösning av detta problem?
Upptäckte också att det på bakaxeln sitter två smörjkoppar på var sida och har tryckt i fett i dessa samt med rostlösningsmedel i leden försökt få loss den. Har därefter varit ute på en 50-milatur med borttagna stötdämpare för att ytterligare försöka få igång fjädringen utan resultat. Till saken hör att husbilen var nybesiktad när vi köpte den.
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 2,0 170B 55hk
Årsmodell Chassie: 1990
Husbilsfabrikat: Weinsberg
Husbilsmodell: Imperiale 550
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1990
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Hej.
Vi har i sommar köpt en husbil Weinsberg Imperiale 550 av 1990 års modell byggd på ett Fiat-chassi mest för att se om husbilslivet passar oss. Vi har åtgärdat ett antal smärre problem men har ett som är större. Vi upptäckte att den var mycket stötig och trodde att vi kunde åtgärda det enkelt. Det visar sig då att den har torsionsfjädring på bakaxeln och att den var helt stum. Är det någon som har praktisk erfarenhet eller vet vem man kan kontakta om lösning av detta problem?
Upptäckte också att det på bakaxeln sitter två smörjkoppar på var sida och har tryckt i fett i dessa samt med rostlösningsmedel i leden försökt få loss den. Har därefter varit ute på en 50-milatur med borttagna stötdämpare för att ytterligare försöka få igång fjädringen utan resultat. Till saken hör att husbilen var nybesiktad när vi köpte den.