• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

I morgon ska jag ta mig till södra Sverige för att komma hem till påsken, har jag tänkt mig. Problemet är att jag aldrig har lyckats hitta några bra övernattningsplatser nära vägen i den regionen. Det gäller E6:an norrut från Malmö. Jag vill inte betala 200 spänn för service som jag inte har behov av! Jag vill heller inte stå ensam på en plats. Man blir bortskämd med bra övernattningsplatser söder om Sverige.

Nu står jag i Celle,

De första jag träffade när jag rullade in på ställplatsen var Ove & Lizzy!

Jappe

Har sent ett mail genom HBK till dig Jappe.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Jappe!

Kollade på nätet om parkering i Malmö och det står ingenting om förbud för husbilar (samma som i Göteborg). Får man plats i en P-ruta så gäller samma avgift & regler som för vilken bil som helst...
Det enda man ska tänka på är "städdagar", det kommer jag ihåg från mina levnadsår i Malmö. Kruxet är datum och tid, jämnt eller ojämnt gatunummer och några andra konstigheter som P-skiva (inte sjutton har jag sett en regelbunden gatustädning någonsin under mina 18 år i Malmö, däremot böter som brev på posten)!
Ställplatser är OK om man behöver tömma kassetten, fylla på vatten osv. annars finns det inga hinder att stå på en vanlig P-plats. I värsta fall, om du inte väljer något alternativ, skicka ett mejl till mig så ser jag till att du får det bra hos en av mina söner (P-avgift 0:- + all service du är värd att få som klubbmedlem!)

Välkommen hem Jappe : )

/ranko
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Själva stod vi för ett par veckor sedan, nere i hamnen i Landskrona, där färjorna till Ven lägger till.

Alldeles utmärkt och biljettautomaterna var inslagna i plast, så det var gratis.

Finns på HBK' ställplatslista.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

I morgon ska jag ta mig till södra Sverige för att komma hem till påsken, har jag tänkt mig. Problemet är att jag aldrig har lyckats hitta några bra övernattningsplatser nära vägen i den regionen. Det gäller E6:an norrut från Malmö. Jag vill inte betala 200 spänn för service som jag inte har behov av! Jag vill heller inte stå ensam på en plats. Man blir bortskämd med bra övernattningsplatser söder om Sverige.

Nu står jag i Celle, stor gratisplats.

Visa bilaga 83858

De första jag träffade när jag rullade in på ställplatsen var Ove & Lizzy!

Jappe

Vi lämnade Celle förrigår och på måndag såg det ut så här
image.jpg
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Jappe - kommer du över bron och kan tänka dig göra en liten avstickare söderut på drygt 15 min, har jag plats här i Höllviken för en husbil till.
Så kan du få med dig en limpa gott LCHF bröd med bara 2,5 kolh/100g som färdkost ;)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Kolossalt flott erbjudande men jag stannar nog en dag till i Celle eftersom skärtorsdagen är en riktigt besvärlig trafikdag och jag vet av erfarenhet hur det brukar se ut på vägarna i Tyskland sådana dagar. Går det bra på långfredagen så kommer jag gärna! Himla trevligt för jag brukar alltid ha problem med ev. övernattning mellan Malmö och Orust.

Jappe :)
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Väljer du min parkering här i Höllviken som "ställplats" så är det helt OK m långfredagen.

Vill du åka längre innan nattkvartering får du gärna hämta brödet om du vill, när du ändå är så nära :D
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Jappe..

Säger också Välkommen hem.. Tack för alla bilder och berättelser om div. äventyr, tips om ställplatser etc. Skulle du binda ihop alltsammans till en liten bok eller tidning skulle jag vara bland de första som köpte..
Önskar dig God Hälsa..
Libom
Malmö
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Jasá! Jappe har ákt till sommarstugan pá Orust som vanligt. Lämnat sin vinterbostad "Södra Europa" Han hade nog bráttom att kunna dörja lite makrill innan det blir för varmt. Glad pásk Vi ses till vintern igen ...

Hälsning ifrán ett varmt och gott Fuengirola
 
Toppen