F
F.d. 25279
Guest
Sv: Jakten på motortempen fortsätter
Beror lite på utetempen och motorbelastningen.
Men är det över 20 grader så glider den lätt över 90 strecket i våran berömda Leabybacke.
Kom tom upp så varningen blinkade till för ett tag sedan när det var upp emot 26 grader ute.
Tempvisaren var dock inte i närheten det röda.
I dessa lägen är det motorfläkt på, har kopplat in manuell, och full kupevärme som gäller. Svettigt.
Lite svårt att säga gradtal men nålen passerar 90 strecket med dubbla "nålbredden" eller mer ibland. Det märks att det är en rejäl skillnad i vad tempgivare visar och vad motorfläktgivaren tycker. Tempgivaren är för övrigt oxå bytt.
Tempen brukar börja med att visa runt 80 grader. Sen glider den upp mot dom 90 och termostaten börjar jobba ,märks på slangarna. Sen hänger det på väder och belastning.
Termostaten är på 86 grader, den förra på 83. Bägge fungerar.
/Ljungberg
Beror lite på utetempen och motorbelastningen.
Men är det över 20 grader så glider den lätt över 90 strecket i våran berömda Leabybacke.
Kom tom upp så varningen blinkade till för ett tag sedan när det var upp emot 26 grader ute.
Tempvisaren var dock inte i närheten det röda.
I dessa lägen är det motorfläkt på, har kopplat in manuell, och full kupevärme som gäller. Svettigt.
Lite svårt att säga gradtal men nålen passerar 90 strecket med dubbla "nålbredden" eller mer ibland. Det märks att det är en rejäl skillnad i vad tempgivare visar och vad motorfläktgivaren tycker. Tempgivaren är för övrigt oxå bytt.
Tempen brukar börja med att visa runt 80 grader. Sen glider den upp mot dom 90 och termostaten börjar jobba ,märks på slangarna. Sen hänger det på väder och belastning.
Termostaten är på 86 grader, den förra på 83. Bägge fungerar.
/Ljungberg