• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jaga mullvadar

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Jaga mullvadar

Förr vet jag att man använde karbid som avsöndrar acetylengas. Men om det går att få tag i i dagens läge vet jag inte.
//W

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Förr vet jag att man använde karbid som avsöndrar acetylengas. Men om det går att få tag i i dagens läge vet jag inte.
//W

Hej. Varje välsorterad färghandel och järnhandel säljer karbid,finns b.l.a. i enliters plåtburkar.M.V.H. Göte27

F

F.d. 53054

Guest

En svåger till mig har jagat dessa små djur i 30 år utan att få bukt med dom. Sen fick han
en uppenbarelse, någon viskade i hans öra att när han skulle gå till frisören nästa gång skulle han ta det avklippta håret med sig och gräva ner i hålorna. Vad jag vet har han inte haft en enda mullvad sedan dess.

saxtorp

HBK Medlem
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2025

Hej!

Ja, malkulor hittar vi inte här i landet. Men det finns mycket förbjudet i Asien. Vi köpte en påse i Vietnam när vi var där för några år sen.
Hälsningar Sven-Erik o. Marianne
:yes:

F

F.d. 25060

Guest

Jag har de senaste tio åren fångat c:a tio mullvadar per år med fällor. Ring mig om du vill ha tips. Vänligen Janne

I

Ice-Man

Guest

Jag trodde det var lugnt på mullvadsfronten, men så för ett par dagar sedan började det bubbla på ett nytt ställe i gräsmattan, stora högar. Jag satte då ut en fälla och dagen efter var den utlöst, men utan mullvad i. Satte sedan ut två fällor - dagen efter var båda utlösta, men ingen mullvad. Riggade om fällorna och i morse hade jag klippt den gynnaren. NU hoppas jag att det var den sista på ett tag så mitt "minfält" får växa till sig och bli en vanlig gräsmatta.
Har med 2 fällor klippt 4 mullvadar på 1,5 vecka.

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

Jag har också provat det mesta som nämnts här ovan med i princip inget resultat. :(
Häromdagen ficka jag nog och hällde en skvätt bensin i några av hålen, tänkte tända på, men avstod i sista stund...
Nu har det gått några dagar och det ser betydligt lugnare ut i gräsmattan! :)
Bara några små högar längre bort är allt som tillkommit.
Får väl se hur länge det varar.

I

Ice-Man

Guest

Häromdagen ficka jag nog och hällde en skvätt bensin i några av hålen, tänkte tända på, men avstod i sista stund...

Hehe, låter nästan lika desperat som jag :)

Jag vet inte om raketerna jag stoppade i hålen gjorde någon nytta för jag körde ju med fällor samtidigt och där ser man ganska påtagligt resultatet.

Inga nya högar idag ..................... (än)....

Toppen