• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag skäms inte!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Resenären

Guest
Sv: Jag skäms inte!!

Eftersom husbilar utgör en sån stor del av livet hos dom som är här på Husbilsklubben, så är väl en sån episod från vardagslivet indirekt också en del av husbilslivet ;)

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

JanneEkan;

Ja jag förstår vad du menar men är inte detta ett fall för en anmälan till styrelsen rätt väg?
Eller om bevis finns kan det vara olaga hot.
Så jag tycker inte att detta skrivande i forumet är rätt väg. Om det nu var en god gärning så varför skriva det här?Låt det stanna med en god gärning. Tex när man gick i kyrkan var det vissa som höll upp sedeln så alla såg valören innan man släppte den i håven.
Bara undrar rätt eller fel.
==================
2179:music-icon:

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

en tia kan ja ställa upp med,:) men då får den gärna vara hittad,,för ja har inga egna pengar,,dom är redan förbrukade på alla dyra ställplatser:D:D

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag var ute på min morgonpromenad (vart är ointressant).
Där gick jag i mina egna tankar som jag brukar göra. Helt plötsligt
så låg det en femhundralapp på backen. Jag tittade mig runt och det fanns
ingen person i närheten så jag stoppade femhundringen i fickan.
När jag kom hem så startade jag upp datorn, gick in på min bank och
satte in femhundra på barncancerfonden.

Eftersom det inte fanns någon i närheten som kunde göra anspråk på sedeln
så kändes det rätt att förmedla slanten till barncancerfonden.

HaDe
Hasse

Helt klart har du gjort rätt Hasse.

Som jag tror någon skrev här tidigare, för att kunna åberopa sitt innehav av just den sedeln ska man kunna uppge serienumret...och vem kan det?

En annan sak kan väl vara om man hittar något som är spårbart till ägaren tex en plånbok.

Barncancerfonden, och läkare utan gränser och några till, behöver alla bidrag de kan få, så i mina ögon har du gjort helt rätt.

//Tommy

T

Teddi

Guest

Kram på dig ditt stolpskott.
Hoppas vi får till den halva ölen någon gång skulle kunna köra några mil extra endast för den.
2179:music-icon:

hej reidar,,ett gott skratt:D e aldrig fel,,men ja bjuder på en HEL öl reidar,,

men då finns risken att du kör för långt:D

men,,nu har man blivit gentleman i denna förening,,,så ja säger,,you always welcome,lilian and reidar,,:D

R

Resenären

Guest

Att lämna eller inte, det är frågan :yes:
Kan berätta att jag och mitt ressälskap hittade 2 st 50€ i en liten Italiensk stad vid rivieran, när vi var på väg hem till ställplatsen. Vi delade på dom.
Jag menar så här, tänk om två st har anmält förlust av var sin 500 lapp, men polisen har bara fått in en st. Vilket dilemma. Efter 3 månader tillfaller den upphittaren men ve och fasa, den kan ju tekniskt tillhöra en av dom som anmält förlusten. En riktig kung Salomon fråga.

Ca 2 mån senare så hittade jag en plånbok på toaletten på en camping i Motril.
Den innehöll diverse kontokort, körkort samt 50€. Genom att fråga mig fram på campingen hittade jag en holländare som var ägare till den.
När jag knackade på husbilsdörren och förklarade för mannen att jag hittat hans plånbok. blev han så perplex att han började yra om dålig mage och snabbt besök på toaletten mm, han trodde väl inte sina öron :spinny:
Fem minuter senare, hade han fått ordning på nerverna och knackade på min husbilsdörr med en flaska gott vin i handen.
Slutet gott, allting gott!
Åtminstone en holländare som kanske idag pratar om de ärliga svenskarna, ett epitet som vi förr i världen var stolta över, men som numera är mer och mer urvattnat!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest

Hasse du har mitt fulla stöd att du skickade pengarna till behövande.
Att du nu är en kriminell induvid skall du inte oroa dig för, nu kan du sova gott. Tycker att det var rätt gjort.
Hittar man värde föremål så är det självklart att det lämnas till hittegods.
Pengar är dock bara pengar även om det är jobbigt att slita ihop till dom.
Om det var min sedel så skulle jag vara nöjd med att den sitter på cancer kontot.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Liten passus i diskussionen om att skänka pengar till välgörande ändamål. Vid Husbilsklubben.se årsmöte auktioneras det ut en toaborste - ja ni läste rätt. Den som köper toaborsten skänker pengar till t.ex barncancerfonder eller till något annat välgörande ändamål. Vid senaste årsmötet blev det 4 000 kronor till cancerfonden. Totalt tror jag det har skänkts närmare 10 000 kronor från de medlemmar som köpt toaborsten.

Så välkomna till nästa årsmöte.

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej
lars o margareta Om någon kan tala om var den hittades så kan den personen få denna sedel.Varför skulle det vara så förskräckligt att jag skrev om detta som hände under våra resor i Sverige???
HaDe Hasse:mcride:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Liten passus i diskussionen om att skänka pengar till välgörande ändamål. Vid Husbilsklubben.se årsmöte auktioneras det ut en toaborste - ja ni läste rätt. Den som köper toaborsten skänker pengar till t.ex barncancerfonder eller till något annat välgörande ändamål. Vid senaste årsmötet blev det 4 000 kronor till cancerfonden. Totalt tror jag det har skänkts närmare 10 000 kronor från de medlemmar som köpt toaborsten.

Så välkomna till nästa årsmöte.

Då borde klubben skänka samma summa som toa borsten ropas in för annars blir det bara den enskilde medlemmen som skänkt pengar visserligen har klubben bidragit med kostnaden för en toaborste .

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Då borde klubben skänka samma summa som toa borsten ropas in för annars blir det bara den enskilde medlemmen som skänkt pengar visserligen har klubben bidragit med kostnaden för en toaborste .

Har klubben egna pengar? Det är väl medlemmarnas pengar! Jag har inte betalt min medlemsavgift här för att HBK ska idka välgörenhet. Det gör jag med egna pengar, till de aktörer, eller behövande, jag vill gynna. Det ska inte HBK göra!

Krister N

F

F.d. 3088

Guest

Har klubben egna pengar? Det är väl medlemmarnas pengar! Jag har inte betalt min medlemsavgift här för att HBK ska idka välgörenhet. Det gör jag med egna pengar, till de aktörer, eller behövande, jag vill gynna. Det ska inte HBK göra!

Krister N

För min del får klubben gärna skänka exempelvis 10% av min hundralapp Till någon hjälporganisation. Då blir det nittio kronor kvar till klubbens utgifter vilket borde räcka och bli över :) Gurra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen