• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag kanske skriver för mycket?

F

F.d. 8656

Guest
VARNING FÖR ETT LÅNGT OCH PERSONLIGT INLÄGG, HOPPAS INTE NI SOMNAR PÅ VÄGEN! ;)

Hej, jag vet inte riktigt var jag ska börja, men känner att det spritter av glädje i hela kroppen, och den måste få utlopp på något vis.

Jag är nyss fyllda 27 år, högskleutbildad som man "måste vara idag" för att få jobb, full av erfarenhet inom det yrke jag utbildat mig inom, och jag skulle säga rätt attraktiv på arbetsmarknaden.
En tjej som egentligen skulle varit både gift och säkert haft minst två barn vid det här laget, om man nu tittar på medeltjejen i Sverige i min ålder. Haft en stor kombibil,
40 timmars arbetsvecka, obetalda lån, handla mat, städa och tvätta och tycka det är tråkigt. Kanske oroas för att pengarna inte skulle räcka till nästa lön, hämta och lämna på dagis/skola... När ska jag få tid för min man? Tid för mig själv?

Allt detta slipper jag, jag är så lyckligt lottad! Jag jobbar och lever med den mannen som jag anser vara världens underbaraste man. Jag lever ett unikt liv som många bara kanske drömmer och fantiserar om, jag vet ingen i min ålder som har det så bra som jag.

Jag har aldrig haft någon längtan efter egna barn. Även om jag inte fött Jocke, känns han som min. Jag brukar säga att jag har "fått" världens bästa barn. Jag har fått en färdig unge kan man säga :D, och jag älskar honom av hela mitt hjärta. Om jag mot för modan skulle fått egna barn, skulle jag önskat att de var som han. Ni som träffat Jocke vet att han är en härlig kille, men som en liten parentes vill jag bara säga att även han kan "bete sig" och han håller på att bli tonåring...:wink:

Att jobba har alltid varit en självklarhet för mig, upp tidigt och komma hem sent. Vilket inneburit att man inte har så mycket över till annat.
Idag har jag min kära Lasse som både arbetskamrat och livskamrat, det fungerar jättebra, superbra skulle jag vilja säga. Många säger att de också skulle vilja ha det så, men att de troligtvis skulle gå varandra på nerverna. Och visst finns det nerver även här som spelar sig ett spratt då och då :), men det är så sällan, och visst är det väl så i alla förhållanden, mer eller mindre kan jag tro. Man kan nog inte tycka och tänka lika om allt.

En av de finaste sakerna Lasse gjort för mig och mitt liv är att han hjälpte mig att bli skuldfri från mitt studielån, mitt stora och enda lån. Han har inte hjälpt till med ett öre, men med livserfarenhet och stöd att så snabbt bli av med det, är ovärdeligt. Tack hjärtat!

Att handla mat tycker jag är kul, gå runt i affären och tittar och hittar på vad vi ska äta. Allt från att planera matinköp till att laga maten, tills dess att den står på bordet är en sak som tillfredställer mig, mat har blivit ett stort intresse. Jag både gillar att äta mat och prata mat. Då Lasse är både gluten- och laktosintollerant var det en riktig utmaning i början av vårat förhållande att fixa bra mat. Nu efter några års träning tycker jag att det går riktigt bra, utbudet av specialvaror blir större och större i butikerna.

Maten har dock en baksida, jag har varit kraftigt överviktig och har lyckats att gå med ungefär 23kg. De första 10 lyckades jag med själv och de andra 13 har jag lyckats med, med hjälp av Lasse. Han har stöttat och tröstat och puschat och hjälpt mig så mycket att ni inte kan förstå vilken kille han är. Du är toppen älskling.
Jag har småätit och hetsätit hela livet, inte för än nu har jag förstått att jag har missbrukat mat, idag kan jag säga att jag är en matmissbrukare.
Varje dag får jag kämpa för att inte äta för mycket, men jösses vad mycket bättre jag mår!! :D Piggare, gladare och smidigare, ett helt nytt liv helt enkelt!

Min ängel heter Lasse, och mitt liv har inte varit sig lik sen han kom in i det.

Idag är har jag en liten bensinsnål bil, inga lån, jobbar och lever med min livskamrat och åker mycket husbil, liver leker helt enkelt!

Jag hade inte campat en dag i mitt liv innan jag träffat Lasse. Jo, tältat på en klassresa någon gång tror jag...:wink:
Jag kunde aldrig tro att det där med husbil kunde vara så kul. Nu är jag inne på "min" tredje husbil och jag verkligen älskar det. Friheten är det bästa med husbil brukar jag säga, och jag tror att många håller med.

En annan sak som har gett mig mycket till mitt liv, är Husbilsklubben. På mycket kort tid (sen början av detta år) har jag lärt mig så mycket om vad livskvalitet är. Det rör mig ända in i själen att lyssna på alla kloka människor som levt så mycket längre än mig. Jag lyssnar så gärna och tar till mig saker som jag aldrig kunnat få uppleva utan alla härliga HBK:are jag mött. Ni gör mig så glad och jag ville så gärna berätta det.
Husbilsklubben är toppen tycker jag!

Många kramar från en tjej som tror på ett lyckligt liv där man ska vara glad för det man har. Och visst är det väl så att man inte har roligare än man gör sig!?

Om ni nu har orkat läsa allt detta dravvel så tackar jag er för tiden ni lagt på detta.

Hoppas att vi ses och syns snart!!

IMG_0968.JPG
Detta är min underbara familj!

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Jag kanske skriver för mycket?

Hej!
Jodå, jag har läst igenom ditt långa inlägg.
Det sprudlar av glädje och positiv livssyn. Det var i sanningens namn en mycket personlig och utlämnande beskrivning av dig som person och dina närmaste.
Har med stor sorg läst något tidigare inlägg om synpunkter typ "tar för stor plats" etc.
Även om du nu skulle få sådana omdömen så hoppas jag du läser mitt korta inlägg igen.
Sverige med jantelagen är jobbig. Om nu någon mår bra, tycker livet är toppen, har hamnat i rätt omgivning, då är det värt att att säga: Lycka till i fortsättningen, lev livet medan det pågår, det går inte i repris.
Synpunkter från en gammal gubbe som dock är van vid att coacha fram nästa generation på jobbet.
Hälsa omgivningen :)

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Emma, du har precis bekräftat vad jag upplevt dom gånger jag träffat dig. Din livsglädje går det inte att ta fel på.

Lasse, var rädd om den tjejen, dom växer inte på träd.
¨
Emma,
fortsätt bara att vara den positiva person du är!!

Fråga inte om lov - handla efter din övertygelse så blir det bra! Även om man nån gång fattar fel beslut så brukar man bara ångra de saker man inte prövat - inte det man faktiskt gjort!
:)

F

F.d. 7222

Guest

Hej !

Tack för din underbara berättelse !! :)

Vad glad man blir över att läsa något så sån positivt. Jag satt med ett leende på läpparna genom hela artikeln. Man blir så glad över att få läsa något sådant i dessa tider av varsel, nedgångar och depressioner.
Skrivet av en som eftermiddag skall gå på bröllop (ett av mina bonusbarn skall gifta sig).
(Vi har givetvis med oss husbilen).

Hälsningar
Polaren

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

TACK!!!!! Emma för detta underbara inlägg.

Även jag är "lyckligt lottad" på många sätt. Men det glömmer man så lätt när dagarna bara rusar iväg................

Jag skall bära med mig dina kloka ord hela dagen och passa på att njuta.

Nu skall jag läsa ditt inlägg en gång till. :yes: Bara för att det var så vackert.

MvH
Karianne

F

F.d. 55328

Guest

Tack Emma, varken du eller Lasse ska känna att ni tar för mycket plats här på forumet.
Hoppas att ni får en trevlig husbils höst.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Visst är det kul med livsglädje och inte 17 tar du stor plats du har ju "bara" gjort 14 inlägg ;) :) .

Det är ju som du skriver som även jag känner mej trots att jag inte jobbar med frugan men för övrigt stämmer det bra fast jag skulle behöva banta lite nu efter den goa semestern för nu gick vågen över 80 strecket :wideeyed: .
Tiden går ju fort så ta vara på den mina "ungar" är ju redan 15 ,20 och 22 år .
Sen är det väl lite så att som kille (gubbe) så kanske man inte alltid visar den glädje och lycka som finns innerst inne men den finns där iallafall.

Nu snodde jag lite plats också ;) :)

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Herre gud vad du är duktig på att skriva skruttan!:)
Vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna detta, men det känns i hela kroppen.
Jag är så glad att jag får låna dig gumman, jag ska försöka göra mitt bästa för att du ska vilja resa vidare med mig, för vår resa känns fantastisk!:msn_heart:

Älskar dig /Din Lasse

F

F.d. 21408

Guest

Takk Emma for ditt innlegg, det er godt å se at noen "tør" å skrive at de er glad for livet sitt. Det er så godt å bli minnet på at vi skal være takknemlig for det vi har :) Jeg ble mormor for 1/2 år siden , og lykkefølelsen velter opp i meg stadig vekk når jeg ser den lille. Jeg blir også veldig glad når vi er på husbiltur, kort eller lang. Jeg tenker at jeg er så heldig som kan oppleve det livet. Vi må huske på å gripe dagen. God helg til deg og dine , og ta godt vare på hverandre . Hilsen Liv

F

F.d. 8656

Guest

Hej alla underbarar människor!

Inte visste jag att detta skulle få en sådan respons, jag som "bara" ville skriva av mig lite i mitt glädjerus... :) Tack för alla fina svar.

Man lever bara en gång sägs det ju, så man ska akta sig för att kasta bort det tycker jag.
Om det är så att man får en chans till, att leva livet igen, då hoppas jag att jag får bo ien husbil hela livet, bara vara där det är varmt och där finns snälla och glada människor. Att Lasse skulle vara en del av det livet också är en självklarhet. Snacka om underbart!! ;)

Som min och Lasses vardag ser ut just nu så jobbar vi borta med fotografering i veckorna och bor då även i vår härliga Flair. När fredagen kommer och vi ska åka hem, blir mitt humör alltid ändrat, jag blir nästan på dåligt humör. Jag vill INTE åka hem! Inte för att jag inte trivs hemma, men det är så kul att vara ute med husbilen.
Och faktiskt den här gången när vi kommit hem har vi inte ens sovit och ätit inne, det har vi gjort i husbilen, så man kan undra vad vi ska med ett stort hus till... :confused: ;)

Den människa som uppfann husbilen borde få ett pris eller nått, tänk vad mycket glädje som alla dessa husbilar ger så många människor. Vet nån föresten vem som "uppfann" husbilen? Jag har inte en aning... :)

Jahopp, nu blev det långt igen... Men vad gör väl det, orkar man inte läsa kan man ju sluta :D

Kram till er alla!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Tack Emma, för att du har skrivit så fint. Som du nog har förstått har du berört väldigt många av oss. Jag fick ju dra av många ark från rullen med hushållspapper för att mina ögon fylldes av tårar.

Vi önskar er ett fortsatt underbart liv och dela gärna med er av er underbara livglädje. Den är smittsam och den smittan mår vi alla bra av!

Toppen