F
F.d. 2069
Guest
Sv: Jag köpte en Niesmann+Bischoff Arto 59SL idag
Nehejdu Gurra, så fort går det inte!
Idag har jag varit på återbesök hos m-testcentret i Uppsala för att få min gasol/ventilationskontrol godkänd, och det blev den nu tack och lov (jag har lagt ut närmare 10000kr på ny utrustning, den ventilerade Heki1 luckan var inte direkt gratis kan jag meddela).
Jag har också fått mitt efterlängtade ärendenr från VV efter som min husbil klarade ursprungskontrollen galant trots att det tog väldigt lång tid, med detta ärendenummer har jag också kunna beställa tid för registreringsbesiktning.
Det fanns dock ingen tid för denna besiktning förrän i mitten på Augusti i Gävle, så det blev till att åka upp till Hällsingland för att få detta avklarat så snabbt som möjligt under nästa vecka.
Dom klarade dock inte av att väga bilen på stationen i Bollnäs så imorgon ska jag till Gävle bilprovning och få det avklarat.
Sedan är det bara kontrollbesiktningen kvar innan man kan åka på semester med husbilen (den kan tydligen bilprovningen göra tidigast 4 dagar efter det att registreringsbesiktnigen blivit godkänd).
Som ni ser så har det varit ganska mycket strul än så länge, hoppas att registreringsbesiktningen går smidigare än de tidigare bestyren.
Känner att jag behöver semester snart..............
Kostnaderna för importen (exkl flygresa, hyrbil, färjor, diesel, mm).
Importförsäkring 3000:-
Ursprungskontroll 500:- +60 porto rek. brev.
Tillfällig registrering 450:-
Gasol & Ventilationskontroll 6250:-
Ventilerad lucka Heki 1 7240:-
Electroluxventil 255:-
Frakt för ovantående 220:-
Hålsågar, Skruv, Fogmassa, Klammer, mm 1140:-
Återbesök Gasol & Ventilationskontroll 500:-
Till Dagens Datum: 19615:-
Senare tillkommer kostnader för:
Registreringsbesiktning 2200:-
Kontrollbesiktning ??
Summa:???
Nehejdu Gurra, så fort går det inte!
Idag har jag varit på återbesök hos m-testcentret i Uppsala för att få min gasol/ventilationskontrol godkänd, och det blev den nu tack och lov (jag har lagt ut närmare 10000kr på ny utrustning, den ventilerade Heki1 luckan var inte direkt gratis kan jag meddela).
Jag har också fått mitt efterlängtade ärendenr från VV efter som min husbil klarade ursprungskontrollen galant trots att det tog väldigt lång tid, med detta ärendenummer har jag också kunna beställa tid för registreringsbesiktning.
Det fanns dock ingen tid för denna besiktning förrän i mitten på Augusti i Gävle, så det blev till att åka upp till Hällsingland för att få detta avklarat så snabbt som möjligt under nästa vecka.
Dom klarade dock inte av att väga bilen på stationen i Bollnäs så imorgon ska jag till Gävle bilprovning och få det avklarat.
Sedan är det bara kontrollbesiktningen kvar innan man kan åka på semester med husbilen (den kan tydligen bilprovningen göra tidigast 4 dagar efter det att registreringsbesiktnigen blivit godkänd).
Som ni ser så har det varit ganska mycket strul än så länge, hoppas att registreringsbesiktningen går smidigare än de tidigare bestyren.
Känner att jag behöver semester snart..............
Kostnaderna för importen (exkl flygresa, hyrbil, färjor, diesel, mm).
Importförsäkring 3000:-
Ursprungskontroll 500:- +60 porto rek. brev.
Tillfällig registrering 450:-
Gasol & Ventilationskontroll 6250:-
Ventilerad lucka Heki 1 7240:-
Electroluxventil 255:-
Frakt för ovantående 220:-
Hålsågar, Skruv, Fogmassa, Klammer, mm 1140:-
Återbesök Gasol & Ventilationskontroll 500:-
Till Dagens Datum: 19615:-
Senare tillkommer kostnader för:
Registreringsbesiktning 2200:-
Kontrollbesiktning ??
Summa:???