• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag har det så bra!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jag har det så bra!

Teddi! Jag har varit från paddan ett tag och jag tycker nog att du överdriver en aning, kanske! Du är ju den goaste gubben här! Jag försöker skriva på en padda och det är inte så lätt! Snart kommer Knarrevik igång och låter oss förstå att det går bäst på iPaddan! Tack teddi! Datorn är ju uppfunnen och så skriver jag på en padda!

Gonatt!!

Jappe

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Visst... GulleLasse jag är inte negativ i mitt inlägg, du ställde själv frågan om det var konstigt och fick ett ärligt svar, om du nu läst det, bara tveksam till att man idag alltid måste göra allt i offentlighetens ljus, " Pelle... på Bilia och kollar nya volvon jag beställt",
" Pelle...vid bankomaten inga pengar övertrass" - så står det aldrig på fejjan. Jämfört med mig är Jappe en optimistkonsult, funderar bara över att alla "viker" ut sig... Puss puss puss --- till er alla

Intressant, säg mig varför man inte kan prata om sådant offentligt.

F

F.d. 7502

Guest

jo ..men det kan man ... du har just gjort det, men du ställde frågan i ditt första inlägg om det var konstigt ... och jag tyckte det, tha´ts it.

CYA RW

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

jo ..men det kan man ... du har just gjort det, men du ställde frågan i ditt första inlägg om det var konstigt ... och jag tyckte det, tha´ts it.

CYA RW

Godmorgon:)

Här skiner solen idag och det ser ut att bli en kanondag!

"Kanske ett konstigt inlägg...

Jag vill bara med detta säga, ta inte varandra för givet, glöm inte bort varandra, stanna upp och SE varandra lite då och då!!"

Om jag ställde en fråga kan man nog diskutera, jag är en nyfiken kille så snälla utveckla det du startade är du snäll.

Varför är det konstigt tycker du?
Gärna lite ingående så jag kan förstå dig bättre:)

Jag känner ganska ofta att jag skulle vilja skrika ut över hela värden vilken fin tjej jag har, jag blir lycklig över att höra att fler än jag känner så!

Jag blir också glad när det går bra för någon eller någon vinner något.

Livet går fort och jag älskar att få leva det:rolleyes:

Jag har märk att här på forumet händer det många gånger att någon skriver något gör någon illa, det tycker JAG är konstigt.

Om du kan utveckla denna diskussion till en förståelse växer du i mina ögon.

Önskar alla en kanon dag:)

Snart dags för promenad i solen.

T

Teddi

Guest

wow lasse ock emma,,fortsätt med era härliga brev,,ja har inga som helst problem med dessa lasse,,vi "viker" inte ut oss,,vi "bjuder" inte ut oss heller,,

men däremot så bjussar vi på varandra,,de kan aldrig vara fel att vara lycklig,,

titta på björn ranelid,,denna kärlekskämpe!!!

stå på er,,lasse--emma,,en stor kram från en beundrare,,:msn_heart::dog:

F

F.d. 25193

Guest

:yes:det är så skönt att se att det finns många som kan ha det bra . men p.g.a sjukdomar gör livet bra ta till vara göra det bästa av situationen vi har bara ett liv möts vi sen sent i livet så är man mer rädd om varandra ha en bra påsk:music-icon::music-icon:

F

F.d. 50036

Guest

Hej Lasse (och Emma)...

Läste ditt inlägg ikväll Lasse, lustigt! Pratade just idag med frugan om dig och Emma när vi var ute på en liten "cruising" drygt 20 mil i Dalsland (lugnt tempo, min Polo gick på 0,56 - rekord!)! Vi hade gott om tid att diskutera världens och våra egna små problem. Trots 37 år tillsammans finns det saker att diskutera och sträcka sig efter...

Känner er inte egentligen men träffade er på High Chaparall för två år sedan. Ni var så goa och glada, bjöd på er själva, var possitiva och fixade några "världesproblem" i min husbil (lampor och färgfläckar i duschen). Ni gjorde ett bestånde intryck, hoppas att vi träffar er igen någonstans utefter vägarna!

Kanske undrar ni varför jag pratade om er? Jo just för att ni verkar ha förmågan att ta hand om varandra, samtidigt som ni arbetar, samtidigt som ni umgås och samtidigt som ni utvecklas tillsamman. Detta var något som jag och Annica pratade om då vi känner att vi kommit till en punkt i livet där det är dags för förändring! Skall vi anpassa oss till det normala eller skall vi se till att det normala får anpassa sig till det vårt hjärta brinner för?!? Just nu hoppas jag att vi får nya inpulser och ideer som leder fram till "nya tider"!

Vi har alla olika förutsättningar i livet och det är därför just vi har valt husbil som ett alternativ för att vår familj skall få en så rik fritid som möjligt. Nu hoppas jag att vi skall kunna utvecka detta vidare och även kunna bo/arbeta från vår husbil men det kräver en hel del tänk utanför "Svensson" ramarna!

Kram på er från Torbjörn & Annica

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Intressant, säg mig varför man inte kan prata om sådant offentligt.

Jag tycker väl att det var "gulligt" skrivet och håller med om att man tar mycket för givet , trams säger en del och en del gillar det och alla personer är ju olika en del håller det inne medans en del säger det till frugan och andra för alla dom känner och inte känner , men detta är ju upp till var och en .

Jag är sådan att det räcker att berätta det för frugan , ungarna och Vofsegull eller den det gäller .

Men kan ju avslöja att man saknar sin jobbarkompis som gick bort 51år gammal pga en förb. hjärntumör.... 7 veckor från den upptäckts till jordfästningen.

Senast ändrad:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Hej Lasse (och Emma)...

Läste ditt inlägg ikväll Lasse, lustigt! Pratade just idag med frugan om dig och Emma när vi var ute på en liten "cruising" drygt 20 mil i Dalsland (lugnt tempo, min Polo gick på 0,56 - rekord!)! Vi hade gott om tid att diskutera världens och våra egna små problem. Trots 37 år tillsammans finns det saker att diskutera och sträcka sig efter...

Känner er inte egentligen men träffade er på High Chaparall för två år sedan. Ni var så goa och glada, bjöd på er själva, var possitiva och fixade några "världesproblem" i min husbil (lampor och färgfläckar i duschen). Ni gjorde ett bestånde intryck, hoppas att vi träffar er igen någonstans utefter vägarna!

Kanske undrar ni varför jag pratade om er? Jo just för att ni verkar ha förmågan att ta hand om varandra, samtidigt som ni arbetar, samtidigt som ni umgås och samtidigt som ni utvecklas tillsamman. Detta var något som jag och Annica pratade om då vi känner att vi kommit till en punkt i livet där det är dags för förändring! Skall vi anpassa oss till det normala eller skall vi se till att det normala får anpassa sig till det vårt hjärta brinner för?!? Just nu hoppas jag att vi får nya inpulser och ideer som leder fram till "nya tider"!

Vi har alla olika förutsättningar i livet och det är därför just vi har valt husbil som ett alternativ för att vår familj skall få en så rik fritid som möjligt. Nu hoppas jag att vi skall kunna utvecka detta vidare och även kunna bo/arbeta från vår husbil men det kräver en hel del tänk utanför "Svensson" ramarna!

Kram på er från Torbjörn & Annica

Wow!
Kom nyss tillbaks från vår morgonpromenad:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t56780/

Riktigt roligt att läsa inlägget:) Tack!

Roligt att ni kommit till en punkt där ni känner att man kan förändra om man vill, det låter så roligt och inspirerande att jag inte kan låta bli att hoppas att ni kanske vill sätta er en kväll här hos oss i Bernshammar eller Fåsås och bara prata om livet!! Snälla bara att säga till om det skulle passa:)

"Brinner för"...
Att få/skaffa sig möjligheten att göra det man brinner för är otroligt givande, så känns det i varje fall för oss,:) vi försöker att prioritera hälsa som nummer 1, detta gör vi genom att nästan varje dag ta 2st promenader på vardera 5km och äta klokt.

Promenaderna... oftast är det jag som kommer med "dagens samtalsämne" under promenaden och nog är det väl konstigt att fast man umgås som Emma och jag nästan dygnet runt finns det alltid något nytt att se fram mot! :D En fantastisk känsla!! Tack Emma:msn_heart:

Nu ska jag gå ner till vårt "Fiket" och ta hand om 2 trevliga målare som skall avsluta arbetet, med en ny toalett för våra träffar här i "Fiket".

Många kramar från ett idag soligt Bernshammar.

Toppen