• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag hade en gång en pall...

F

F.d. 14324

Guest
Detta hände mig!
En nästan perfekt ämneskategori för det jag nu tänker skriva, hade ämneskategorin hetat: Detta händer mig! Ja, då hade det varit mitt i prick.

Rubriken blev nästan rätt den också, hade jag varit helt korrekt borde jag skrivit flera pallar istället för en pall.


pallen.jpg


Vi glömde en pall igen, inte första gången och troligen inte den sista pall vi lämnar vind för våg, denna gången står den nog i Ullared.

Inget större problem egentligen och investeringen för en ny ryms inom budgeten.

Men, jag läste i en annan tråd om hur husbilister håller platser genom att lämna sina utemöbler på en plats, hur blir det nu då?
Kommer någon stackare att tro att platsen är bokad varje gång jag glömmer pallen?

Detta kan bli konstigt men vad tror ni om en liten text på min nästa pall, en text med orden:

Denna pall tillhörde Sjöbergs, den är glömd. Hittar du denna pall ståendes ensam och övergiven så vore jag tacksam om tar den med dig, du får den.
Skulle du inte ha ett behov en begagnad pall så vore jag tacksam om du har lust att slänga den i närmaste lämpliga soptunna eller ge den till någon som kan tänkas behöva den. :)

Eller ska man gå ett steg längre?
Pallen var av en hopfällbar modell som blev ganska platt när man vecklade ihop den, det kanske fungerar att helt enkelt sätta frimärken på den för en femtiolapp eller så, samt en adress? Tror ni det går att få den genom brevinkastet på gula lådan?

mvh jocke

ps, är det någon som vet var det finns såna där färgglada hopfällbara pallar att köpa till ett bra pris? gärna med mängdrabatt! :oops:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Teknik-Lasse har rätt storlek, något högre än Biltemas.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag hade en gång en pall...

Tackar, jag hittade biltemas modell på hemsidan och jag köper en sådan, min fru med minne påstår att den vi hade var inköpt och fortfarande finns att köpa på jysk.
Jag köper nog en där också. :)

mvh jocke
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.678
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Tack för ett gott skratt.Det var det roligaste jag läst här på länge.
En undran finns det inte storpack att köpa så du kan sprida pallarna omkring dej?Glöm inte att sätta ett litet HBK-märke på dom så får klubben bra reklam.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Tack för ett gott skratt.Det var det roligaste jag läst här på länge.
En undran finns det inte storpack att köpa så du kan sprida pallarna omkring dej?Glöm inte att sätta ett litet HBK-märke på dom så får klubben bra reklam.

Men HBK märken finns väl inte i storpack... Vi måste tänka på Jockes budget!!!:wink:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Jag hoppas att det är bättre kvalité på biltema än på kama fritid den höll precis 1 dag mvh håkan
:mad:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Jag hoppas att det är bättre kvalité på biltema än på kama fritid den höll precis 1 dag mvh håkan
:mad:
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Jag hade en gång en pall...

Jag hade en pall av metall som jag också glömde och när jag backade ut så körde jag över den med ena framhjulet. Den blev lika platt som en hopfällbar, fast det gick inte bra att fälla ut den igen...

Johan K.
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Jag hade en gång en pall...

Vet inte hur många pallar jag "lämnat" på parkeringar. Sista körde jag över en med bakhjulet när jag skulle åka från Kolgårdens camping i Vilhelmina. det var en kraftig pall av metall. Platt blev den i alla fall. Nu har jag en träpall. På ovansidan står det "Glöm inte pallen" på undersidan mitt mobilnummer. Pallen passar att förvara i insteget.
 

frulli

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022
Sv: Jag hade en gång en pall...

Köpte för några år sedan Fiammas hopfällbara pall gjord av aluminium.
En fantastiskt praktisk och stabil pall.
Kommer nu på en annan finess.Den kostade 1135 spänn så den glömmer
man inte.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Jag hade en gång en pall...

Tack för tipset frulli, en sån pall i aluminium är garanterat bättre än min föredetta, för min egen del så tror jag dock inte priset påverkar mitt minne.
Däremot skulle jag gräma mig mycket den dagen jag märker att den inte står på sin plats i husbilen längre. :D

mvh jocke
 
Toppen