• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jag älskar campingträsket

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Jag älskar campingträsket

Jag kan upplysa om att det inte finns några borttagna inlägg med ordet "hata". Men det finns faktiskt ett par inlägg där ordet finns med, bland annat ett från trådskaparen och en fråga från mig med anledning av detta inlägg. Nog om detta kan jag tycka.

Bättre att se framåt och fundera på vad vi kan göra för att få fler ställplatser på för husbilister attraktiva platser. De som föredrar campingar har ju redan ett ganska brett sortimen att välja på. Gomers initiativ är i detta samanhang ett verkligt föredöme.

Att däremot försöka framhålla något sorts motsatsförhållanden mellan husbilsåkarnas olika övernattningspreferenser försvagar bara arbetet med att påverka kommunerna att få fram ställplatser eller upplåta mark till de som vill anlägga ställplatser. Jag tror inte det finns någon som försöker få fram fler ställplatser på sätt som skulle minska på antalet befintliga campingplatser.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det finns tydligen en viss tröghet i forumet att förstå din reaktion.

Rätta mig om jag har fel. Du läste förmodligen inlägget där det ingick meningen: "jag avskyr campingträsket". Antagligen uppfattar du det som en typ av "snobbism". Det förvånar mig inte. Känner igen det från seglare som kallar folk med motorbåtar "grytfolk". Motorcykelägare med HD kallar också dito ägare med Hondaglidare någonting med "plast---". Minns inte hela uttrycket.

Frågan är: Vad kallas vi alla husbilsägare av de semesterfirare som tillbringar all tid på lyxhotell?

Jag har en hembyggd husbil och känner mig också lite mindre värd eftersom det ofta finns lite synlig rost. Det komplexet går dock snabbt över då jag hör hur illa ihopsatta bilar i miljonklassen är. Hur stort är mörkertalet?.
:mcride:

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Jag kan upplysa om att det inte finns några borttagna inlägg med ordet "hata". Men det finns faktiskt ett par inlägg där ordet finns med, bland annat ett från trådskaparen och en fråga från mig med anledning av detta inlägg. Nog om detta kan jag tycka.

Bättre att se framåt och fundera på vad vi kan göra för att få fler ställplatser på för husbilister attraktiva platser. De som föredrar campingar har ju redan ett ganska brett sortimen att välja på. Gomers initiativ är i detta samanhang ett verkligt föredöme.

Att däremot försöka framhålla något sorts motsatsförhållanden mellan husbilsåkarnas olika övernattningspreferenser försvagar bara arbetet med att påverka kommunerna att få fram ställplatser eller upplåta mark till de som vill anlägga ställplatser. Jag tror inte det finns någon som försöker få fram fler ställplatser på sätt som skulle minska på antalet befintliga campingplatser.
Jag är helt säker på att jag har sett ordet " campingträsket " på HBK får väl be att den som skrev det att träda fram. Men det är kanske lika känsligt som att skriva att man skall stänga ner en tråd för vissa inlägg i denna tråd försvann med.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tittade på TV "Böda camping" där fanns en hel avdelning som kallades träsket men inte negativt utan verkade bara vara en kul grej.
Jag tycker det är lite tråkigt som denna tråd har utvecklat sig samt att en del läsare gärna missuppfattar svaren. På nåt sätt så läser dom vad dom vill läsa inte vad skrivaren vill skriva. Vill uppmana alla er fantastiska husbilsälskare
att ha respekt och förståelse för att vi alla tycker olika.
Tänk i stället på att våren snart kommer till oss och HB tvättas och putsas. Sen ses vi åter på vägarna, ställplatserna, campingarna och ute i det fria. För en del av oss blir det snart premiärturer och för er som använder HB året runt blir det bättre väglag och varmare. Själv ser jag fram emot att få träffa så många av er som möjligt så tills dess: DON`T WORRY BE HAPPY
MVH Gunilla

Senast ändrad:
F

F.d. 7502

Guest

Höörni... vänner, ordet campingträsk är väl en form av hatkärlek, vi älskar att slippa behöva använda träsket, men jävligt glada att det finns ibland när det är dags att tvätta lite kläder, duscha rejält, osv--- samma hatkärlek som man kan ha för ungefär en engelsk bil ...fattade någon ?

CYA RW

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Höörni... vänner, ordet campingträsk är väl en form av hatkärlek, vi älskar att slippa behöva använda träsket, men jävligt glada att det finns ibland när det är dags att tvätta lite kläder, duscha rejält, osv--- samma hatkärlek som man kan ha för ungefär en engelsk bil ...fattade någon ?

CYA RW

Nja.
:mcride:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

ja det var någon somm fattade att det är lite förmer med en husbil så dom skall ha mer rättigheter än andra grupper i sammhället, så uppfattar folk det när dom samtidigt ser dom sätta sig över alla regler på ställpatserna undrar du sen varför det blir protester.

F

F.d. 29911

Guest

Benämningen Campingträsk tycker jag nog är lite fel.Det finnes många bra campingar
och några få riktigt dåliga förståss men då åker man vidare.
Det finnes likaså många bra ställplatser men också en del dåliga så det är nog lika egentligen.
Vill man stanna till ett dygn för att besöka en stad tex så föredrar vi en ställplats men
tycker vi att " denna" plats verkar fin och har stort besöksvärde (fler övernattningar)
Då söker vi upp en camping med all dess servise mm samt en större trygghetskänsla.
Som väl är så är det den som färdas som själv bestämmer hur och var man stannar till.
Det är bra om medlemmar get tips om bra och framför allt sämre ställplatser och campingar.
Har man ett 6 meters fordom så är det lätt att hitta bra platser.
Stor husbil = långliggande eller ?
HBK 8051

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Har man ett 6 meters fordom så är det lätt att hitta bra platser.
Stor husbil = långliggande eller ?
HBK 8051

Det intrycket har jag också fått! Stor bil = liten rörlighet. Liten bil = stor rörlighet.

Att rörligheten i husbilsägarens skalle är omvänt proportionell mot bilens storlek har jag däremot inte sagt! :D

Jappe

Toppen