Sv: Jättefin julklapp till våra medlemmar!!!!
Hej!
Vad jag menar är att det verkar vara en trend att klanka ner på bra erbjudanen.
Så här skrev Gunnar:
Jättefin julklapp till våra medlemmar!!!! - 2009-12-14, 22:39
Efter mina förhandlingar för Husbilsklubbens.se's räkning har nu Midlandoil lämnat ett fantastiskt erbjudande till alla medlemmar.
Enbart detta erbjudande är värt mer än två årsavgifter eller täcker direkt kostnaderna för ett nytt medlemskap i klubben.
Därutöver gratis vägassistans i hela Europa.
Läs mer under "Rabatter o Förmåner o Tips"
Första kommentaren var:
Vad säger Mercedes om jag inte garantiservar bilen hos dem?
Varför inte frågar Mercedes om det istället. Sedan är diskusionen istället igång om det är rätt eller fel och om garantiåtaganden och godwill.
Nästa kommentar var:
Julklappen är till dom medlemmar som har bilar som är max. 4 år gamla eller har gått max 10000 mil. Det vore kul att veta hur många som har det?
Det var bara en person som kom med en positiv reaktion.
Detsamma gällde när Jr Larmcenter lade in ett erbjudande med Julpris till HKB:s medlemmar på en Alkomätare. Men istället för lite tacksamhet så drog det igång igen. Nu blev det en nykterhetsfråga där alkomätaren inte hör hemma i en husbil. Det gick inte att undå att se hur frustrerande det var för Micke på JR att behöva försvara sig för att han gett oss ett Julerbjudande.
Min slutsats blir att det är stor risk att färre och färre intresserar sig för att ta fram något bra för medlemmarna. Jag håller själv på att jobba fram en lösning med husbilstvätt i Karlstad. Men risken är ju att någon klagar på att det är för långt till Karlstad, hur många kan då ta tillvara på det erbjudandet.
Jag kanske överreagerade lite i mitt ordval, men jag håller fast vid andemeningen.
Om vi alla är lite mer positiva så kommer allt att bli så mycket roligare fler vill bjuda till för alla medlemmars nytta. Så ser jag på saken.
God Jul till alla Glada HBK:are