• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jättefin julklapp till våra medlemmar!!!!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Efter mina förhandlingar för Husbilsklubbens.se's räkning har nu Midlandoil lämnat ett fantastiskt erbjudande till alla medlemmar.

Enbart detta erbjudande är värt mer än två årsavgifter eller täcker direkt kostnaderna för ett nytt medlemskap i klubben.

Därutöver gratis vägassistans i hela Europa.

Läs mer under "Rabatter o Förmåner o Tips"

F

F.d. 50042

Guest
Sv: Jättefin julklapp till våra medlemmar!!!!

Vad säger Mercedes om jag inte garantiservar bilen hos dem?

// Bosse

I

Iveco 35

Guest

Ingenting. Du har rätt att serva din bil var du vill.Förutsatt du andvänder orginaldelar eller likvärdigt.:yes:

F

F.d. 3088

Guest

Är du säker på det ? Kan nog kniva till sig om något händer med motorn och oljan analyseras när bilen skall repareras. Tror nog att märket är rätt hård där om oljan inte stämmer med den som det står i instruktionsboken.

Gurra

I

Iveco 35

Guest

Gurra. Märkesbundenheten togs bort för ett antal år sedan. Oljan måste ju givet vara av MB rekomenderad vilket jag tror att Midland är.:wub:

F

F.d. 8517

Guest

Är deras oljor certifierade av CAT. och Cummins så er dom ok. annars ere bara not nytt billigt junk....
:mcride::music-icon::yes:

F

F.d. 29841

Guest

Hej Gunnar
Gäller det på vilken verkstad som helst, bara det är deras olja?
/Vidhem

F

F.d. 3088

Guest

Mc Louis o Svent, det vet jag. Men när bilen skall repareras på garantin måste det ju godkännas av någon, mindre krångel om man servat på märkesverkstad tror jag för min del. minsta tvivel om något blir det nog bökigt om man varit någonannanstans.:cool:
Puh tur man inte har så ny bil :D

Gurra

F

F.d. 50080

Guest

Vad säger Mercedes om jag inte garantiservar bilen hos dem?

// Bosse
Det finns garanti och det finns goodwill... Servar du nån annanstans tror jag chansen till goodwill minskar. Går något sönder från garantitidens utgång till reklamationsrättens utgång flyttas ju bevisbördan till dej och är då servicen gjord nån annanstans så...:confused:
Dessutom är ju lilla Mercedesservicen förvånansvärt billig hos Mercedesverkstan! :)

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Är deras oljor certifierade av CAT. och Cummins så er dom ok. annars ere bara not nytt billigt junk....
:mcride::music-icon::yes:

Jag tror nog inte att det är vanlig skräpolja. Mer om Midlands produkter kan du läsa på deras hemsida Midland - motorolja och bilförsäkring genom din återförsäljare och bilverkstad.
Där går det att se vilken olja som passar till olika märken och fabrikat.
Även deras certifikat är tillgängliga på hemsidan.
V-backen :wink:

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Julklappen är till dom medlemmar som har bilar som är max. 4 år gamla eller har gått max 10000 mil. Det vore kul att veta hur många som har det?
Dakota

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Ni som skrivit i tråden. Gå gärna tillbaka och läs i den.

Jag blir så ledsen på alla negativa inlägg. Här fixas det förmåner för medlemmarna. Men vissa av er ska bara klanka ner på allt och alla och bara leta negativa saker.

FY VAD DÅLIGT..................

Har ni inget annat för er. Håll tyst istället.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Den (H)julklappen tackar vi för.

Varför leta fel här i livet, istället för att leta rätt.
:swoon::twitcy:

F

F.d. 29841

Guest

Tack Gunnar.
Det finns en i E-tuna, det går bra att åka dit bara 3,5 Mil inga problem alls.
/Vidhem

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11203

Guest

Efter mina förhandlingar för Husbilsklubbens.se's räkning har nu Midlandoil lämnat ett fantastiskt erbjudande till alla medlemmar.

Enbart detta erbjudande är värt mer än två årsavgifter eller täcker direkt kostnaderna för ett nytt medlemskap i klubben.

Därutöver gratis vägassistans i hela Europa.

Läs mer under "Rabatter o Förmåner o Tips"
Hej gunnar,du gör säkert så gott du kan men för att få gratis vägassistans behöver man inte vara medlem i hbk,det räcker om man servar bilen på en verkstad som annvänder Midlandoil har själv utnytjat detta ett par år,bra olja
mvh deicer
p.s
Jag tror att du är en av dom som kan lösa den infekterade frågan som åter igen har blommat upp,på formalia

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Deicer
Du får nog läsa på igen.
1 Liter olja gratis vid bytet.
1 Liter extra att ha med för ev.påfyllning.
Detta är det extra.
HaDe Hasse

F

F.d. 3088

Guest

Hej!

Jag blir så ledsen på alla negativa inlägg. Här fixas det förmåner för medlemmarna. Men vissa av er ska bara klanka ner på allt och alla och bara leta negativa saker.

Hm Jag svarade på på ett inlägg om nybilsgaranti, frågan uppkom, menar du mig eller ?

Gurra

F

F.d. 50080

Guest

Hej!

Precis som Gurra undrar jag vem du egentligen menar? Även jag svarade på en fråga om nybilsgaranti.
Men jag tycker att ditt inlägg är lite förvånande. Ska vi inte på forumet kunna diskutera produkter bara för att medlemmarna har rabatt?
Vad gäller detta erbjudande så är jag själv lite tvekande... Motorgarantin gäller bara som en självriskbefrielse om du har maskinförsäkring, annars inte alls, och har du trimbox gäller den inte om jag fattat villkoren rätt. Dessutom krävs oljebyte varje år, på Mercedes är service intervallet vartannat år eller 3000 mil. Behöver man serva bilen dubbelt så ofta så får man räkna merkostnaden som en försäkringskostnad...
För den som ändå servar sin bil utanför märkesverkstäderna och vill byta olja varje år är det ett bra erbjudande, men ska forumet bara ska vara en okritisk hyllningskör?:(

Toppen