• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jägare

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Jägare

I morrn inleder man sista etappen på jaktsäsongen med lillstumpan Kajsa hon är lite tjurig när husse bara jobbar o jobbar för att kunna rulla med husbilen i sommmar ;).
kanske finns någon i husbilslandet som är sugen på en rådjursjakt nästa säsong, hör av er bara, det finns några outnyttjade dagkort som jag inte använder men gärna gör det till någon här i vår husbilsklubb om det passar någon dag nästa jaktsäsong.
Väl mött i skogen GUBBAR :D
Pelle 570

F

F.d. 17469

Guest

Ja du Hasse det skulle sitta som en smäck vi har 3 stora o 4 kalvar dom stora sket sej men jag har skutit 3 kalvar så det vore kul att få skuta den fjärde okså:twitcy:

Pelle det är alltid intresant med jakt vi tar kontakt när nästa seson närmar sig vi kanske syns på vägarna.

Hade gött

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Här är en till som jagar, :applaus:ligger för närvarande ute på slutspurten på älg jakten, hinner knappt gå in och titta på HBK:s hemsida på kvällarna, det har gått lite tungt i år vi sköt den näst sista i tisdags så vi har ett stort djur kvar att kämpa ner före nästa lördag, tyvärr börjar det bli lite väl mycket snö nu, få se hur det går till helgen, :msn_thumbup:
Med jakt hälsningar
Lennart

Ps Hallå, Bettan o Bernt själv startade jag min jaktliga bana på 70 talet utan för Malå (Tjärnberg) Ds

F

F.d. 17469

Guest

Ja i dag var det tuft det var nära att smäcken satt där den skulle ca 30 m tre gånger men vinden snurrade trångt och risigt och ko f-n imellan ja ja man kan ju inte lykas jämt, du <hasse jag har fått en ide om FYREN om man lindar fiber tråd på rullen och batteri i pimpelspöt och en liten diod istället för lyskrok det här får vi utveckl eller vad tror du Pekka o Hasse???

F

F.d. 5098

Guest

Hejsan en jaktgalen från Småland , Jagar nästan varje dag från Oktober på mina 1500ha , Ev . så finns det plats i laget till hösten ..

F

F.d. 17469

Guest

Idag är det arbete igen hela helgen 3 missade jaktdagar= riktiga skitdagar:):D

F

F.d. 17469

Guest

Ja idag var det ledigt igen och gås jakt men dom var väl påskutna under helgen på det gärdet jag satt så dom drog vidare norr ut utan att göra en antydan att landa så det var bara att åka hem och tvätta skiten av stövlarna. Men i morgon blir det stövar jakt.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9319

Guest

Det har blivit dåligt med tid dom sista åren för jakt.

Sydpå finns det inte Älg och Kronhjorten kan jakttidtabellen. Det är märkligt för så fort det blir tid går kronhjorten in och ställer sig på grevens marker. Där emot finns det dom andra hjortdjuren och småvilt.

Men jag funderar på ett annat inlägg, grisarna skulla ha problem med snön. Vad är snö för något?

Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jo du Jägarn , jag fattade nog budskapet med fibertråd. MEN om pekka har fattat det vet jag INTE.

Men å andra sidan är det ingen ( ko på isen) vad det gäller pekka ponken. Han har gjort det ,och kommer att göra det igen, (krångla sig ur en besvärlig sitts) ????.

Det vi nu får se fram emot är träffen på VÄST-kusten, om det bara kom upp en anmälningslista för träffen?.

Ps = För sent skola syndarn vakna????:wideeyed:.:D

F

F.d. 55293

Guest

Även jag glad allround jägare. För att inte tala om jaktkompisen Smilla,
Tysk jaktterrier, finns två viktiga intresse i hennes liv. Jakt och husbil.
Mvh Jörgen Sunesson Småland.

:dog:

F

F.d. 17469

Guest

Jag tror dej Hasse det verkar sommPekka brukar klara sig bra. Det var synd att det blev den helgen här på v-kusten (sveriges framsida) jobbar natt hela den helgen jag ska se om jag kan byta det hade varit kul att träffa s IRL men sommaren är lång:msn_sun:

F

F.d. 17469

Guest

Sunesson jag har sneglat lite åt det hållet med tysk jaktterier men inte vågat ta steget det är för många varningens fingrar som har åkt upp men loppet är inte kört jag har allt en egen ide också men det ska ju vara en tuff hund eller?????

F

F.d. 55293

Guest

Hunden är tuff i rätt situation Vår är Gryt och jakt champion. Väldigt skarp i jakt. Hemma i det privata är det världens snällaste hund. Älskar sin familj över allt annat social och vänlig mot alla. älskar att leka med andra hundar. mot barmn är hon den snällaste och ärligaste hund jag har haft. Ärligheten är enorm hos henne. Aldrig behöver vi fundera på om hon lurar på något. Är nu 6år gammal leker med sina leksakwer jättemkt. Hon är inne hund vi har ingen hundgård. Husbilslivet är det bästa hon vet. Vi körde 400 mil i Norrland i somras satt i säng och säkerhetsbälte bak sa inte ett pip.Vaktar oss skäller om det kommer någon. Listan på hennes positiva saker kan göras hur lång som helst. Vi har haft många olika sortes jakthundar men ingen så jättetrevlig. Det negativa är när hon möter en ny hundkompis skriker hon i glädje tills hon har fått hälsa, lite jobbigt om man går hos sonen i Stockholm.
jag vet genom uppfödaren att hundarna har lite dåligt ryckte. Förr fanns det litew aggresiva. Finns fortfarande tyvärr. Då är de ofta uppföda av oseriösa uppfödare. Tysk jaktterrierklubb jobbar emot detta. Som sagt mycket hund i litet format en mentalt trygg och stark hund. Tål lite tag om man har småbarn. Jag skulle aldrig kunna byta ras igen. Tålig, vänlig, pålitlig och bra jaktkamrat för maken.
Ska du köpa rasen gör det hos uppfödar i tyskjaktterrierklubb. Vår uppfödare har 15-20 stycken vuxna.
Jag kan gå in och plocka med vilken av dem hur som helst. Rekommenderar honom varmt.
Viltskräckens kennel Sven-olof Svensson
Mvh Lena Sunesson
Ps om du bor i närheten av kronoberg får du gärna komma och träffa vår lilla Smilla

Toppen