• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Jägare

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Jägare

Jomenvisssst!
Mest älg numera.
Jagar också en HB - eller ev. en HV - får se framåt våren när priserna sjunkit än mer.
Vill helst inte sälja min drömbåt som syns på bilden - en Yamarin 6420 DC med 150 hk 4t därbak.
Så det kanske lutar åt nån billigare variant på HB/HV till att börja med.

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Hej , min man är jägare. Han jagar Älg, Rådjur och hare. Han tilbringar mycket tid i skogen .

F

F.d. 17469

Guest

Det är skoj att det fins mer med vettiga fritidsintressen:blabla: det här är ju det närmaste en älg man kan komma med smiles

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

Här är en till som jagar

jagar allt som rör sig ,(utom fruntimmer där har sambon dragit in licensen )

Roffe

F

F.d. 17469

Guest

Hej roffe hur har du det med harjakten där uppe. Den förre småläningen kommer uppe ifrån ditt håll ett ställe som heter Klumpen norr om Östersund.

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

Hej Svebor

Jo nu börjar hararna att återhämta sig efter att dom fick någon lungsjukdom på nittiotalet
Typiskt eftersom jag fick ta ner min schillerstövare för ett par år sedan,
Men på åttiotalet kunde man ta 3 till fyra stycken på uppsprång på en dag.

Roffe

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Halloj.

Här är en till som gillar att gå i skog och mark med bössan :bye:

Hej/Conny

F

F.d. 7502

Guest

Jo för tusan, jakting är kul, bättre att kasta iväg ett skott - än ångra ett skott som aldrig avlossats.. finns det bly i luften finns det hopp.

F

F.d. 7502

Guest

sorry glömde glimten i ögat, men det är ialla fall kul när det smäller...PANG

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej Jägare.

Vad beträffa jakt och huabil så använder jag min husbil vid älgjaktsvekan i Vansbro.

Det finns en jaktkoja med 8 bäddar men där ganska trång och stökigt så det är skönt att sova i egen bädd och laga frukost själv. Problemet är att det inte finns någon el i skogen
så jag får köra motorn ibland för lddning, Solfångaren ger heller inget i Oktober.
Kanske ett elver till nästa jakt.

Min drever tik börjar äntligen driva lite längre, 2 år i Feb. Jagar annars 2 mil hemifrån,

Tyvärr bara två jakthelger kvar i år, på Rå. Vi har i år fått gris på marken, Spännande!

Skitjakt på er

Jägarn :D

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

Stämmer det att vildsvinen sprider sig ca 5 mil per år ?

någonstans så måste snödjupet sätta gränsen tycker man

dom lär väl få svårt att hitta mat när det är för djup snö om det inte är någon som matar

dom

Roffe

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2025

Hej svebor
Visst är man i skogen ibland, jagar allt från fågel till älg och då allra helst i norr (utanför Malå),
fastän det är 100 mil dit. MVH Bernt

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Här är en Gävlejägare som gillar skog o mark och sin lilla Drevertik...
Hej/Pelle 570

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Här är en som jagar och fiskar, jagar kanske inte så mycket nu pga. jobb osv, men någon dag Älgjakt blir det... fiskar för det mesta på vintern.

/Gunnar

F

F.d. 17469

Guest

Hej alla frilufts mäniskor det är riktigt kul att det är så många med dessa intressen så man kan snacka annat än h-bil.

Kom presis hem från isen det var skitfiske i dag med, dålig is, skitväder rått och vått:msn_stormy: nä det får bli älg jakt i morgon istället då får man ju gå och röra på sig.

NU SKA DET JU BLI SNÖ PÅ LÖRDAG hoppas att den får ligga så man kan se om någon av hararna är i livet.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Sven-Åke kontakta Pekka så han skickar Fyren till dig. Det är väl enda sättet för oss andra att få veta om skiten fungerar?.

Du ser ju va han skriver ( vet inte var batterierna ska sättas i ). Hur vet vi då om han lyckas att få i "skiten" i ett pimpelhål?????:wideeyed:

PS Gott skytte i morgon.

Toppen