• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Italien 2007 del1

hej Ove
ska bli kul att läsa hur ni hade det i Italien, jag har lagt lite text och bilder om vår resa
som du kan läsa så valde vi bort västra Italien eftersom vi blev lite försenade på nedresan och åkte direkt till bad och sol vid Adriatiska havet
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Nu ligger Italienresan i sin helhet uppladdad. Hoppas någon får lite inspiration och/eller glädje av den. Hade ju tänkt att färja över till Kroatien men märkte att tiden blev för knapp så den får vi spara nåt år.Har börjat att titta lite på nästa års resa, den kommer att gå till Frankrike är det tänkt, men då ska vi ligga still lite mer. Årets resa blev lite för många mil på en månad.
Ove.G :D:D:D:D:D
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack för en mysig och intressant reseberättelse, blir bara mer och mer sugen på att överge "gamla Svedala" och besöka andra vackra platser under några semesterveckor :yes:
 
F

F.d. 750

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Ove.G
Har laddat ner Er reseberättelse och snabbkollat. Känner mig inspirerad och skall studera den noggrant nu när vintermörkret kommer. Kanske det inte blir Spanien som tidigare.
Tack!
Bo 914
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack Ove G för en bra reseberättelse!

Det var en trevlig läsning så här i vintermörkret och man blir verkligen drömmande och inspirerad inför nästa semesterresa söderut.

Vi har planer på att bl.a besöka naturområdet (Cinque Terre, kanske felstavat) som ligger strax norr om La Spezia. Det du beskriver därifrån verkar mysigt med småbyar och vandringsleder i ett skönt landskap. Våra planer ligger också på Toscanaområdet.

Planeringen fortsätter........

Hälsn Anita o Dan
:wink::wink:
 
T

tommy.agneta

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack för många bra tips, hoppas vi. Ska göra delar av denna resa i sommar men tänker färja över till Kroatien när vi är på hemväg.
Tommy o Agneta
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Italien slutet.

Firade mina 50-år med en rundresa i norra Italien bland anat besökte vi de varma källorna Saturnia vattnet var mycket svavelhaltigt (luktade ruttna ägg). Där vi också badade varmt o gott, men vi luktade inte så gott efter badet trots duschen. MVH Gunnar S
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Extremt välgjort måste jag säga man får buga, känns som jag nyligen har varit på semester i Italien igen. MEN HAR INTE VARIT PÅ DESSA STÄLLEN FÖRUT.
 

Lennart Nyberg

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
3618
Medlemskap
2023
Tack för en trevlig information om Er resa.

Det var med glädje som vi läste er berättele om resan.
Varma hälsningar
Lennart Nyberg
 
F

F.d. 55329

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Fick många goda ideer och kommer säkert att besöka en del av de platser ni besökte.
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack Ove G för värdefullt vetande. har presis kört ut bilderna från datorn. Fråga; Mosendalen nämns inte i din berättelse, har jag missat något?
Sune Ö
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack Ove G för värdefullt vetande. har presis kört ut bilderna från datorn. Fråga; Mosendalen nämns inte i din berättelse, har jag missat något?
Sune Ö
Då har du hittat Italienresan, men i reseberättelser finns också Moseldalen. Inte bara vår utan flera andra. Bara leta vidare.
MVH Ove.G
 
F

F.d. 12358

Guest
Sv: Italien 2007 del1+2,3+4,5+6

Tack för en trevlig och läsvärd reseberättelse. Kul att ni hittade den lilla staden Marta vid Bolsenasjön (där ni fikade och pratade med fiskarna som trodde ni var från Slovenien). Vid strandpromenaden där stod vi parkerade i 2 veckor en sommar. Det finns en liten svensk-koloni där varje sommar med folk vi känner.
Tyvärr så finns det bara betalplatser nuförtiden i Marta, sedan de fick en ny "modern" borgmästare.

Hälsn
Hans
 
Toppen