Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hej !
Jag bor i Spanien, och har haft många års problem med ischias när jag bodde i Sverige.
Jag har nu hittat två olika saker som verkligen hjälper en längre tid.
1. Om du sitter på golvet med raka ben (ibland har man så ont så det är svårt att få dem raka, men gör så gott det går) Börja sträcka dig framåt för att nå tårna med dina fingrar.
Det gör fruktansvärt ont, men när du "når" max läget så stannar du där i ca 45 sek.
Därefter böjer du dig ytterligare, tills det gör riktigt ont och stannar där ytterligare 45 sek.
Den här övningen kanske du måste göra 2ggr om dagen till att börja med. Men det ger god effekt redan fr början och blir bättre o bättre.
Det andra tipset är att här nere i Spanien om man går till en sjukgumnast eller på en SPA anläggning så sätter de in "Ultra ljus", det brukar behövas 3-4 behandlingar så har de läkt, tills det kommer igen om ett halvår el dyl...
Lycka till
Christina
Tänkte precis gå in i tråden när jag ser att Susanne redan påpekat att tråden startades 2010.
Jag gick mycket i Foppa-tofflor ett tag men kände av ryggen och fötterna ganska ofta. Tror faktiskt besvären sitter i än idag. Man har ju inget stöd i dessa tofflor. En stor procent använder ju dessa dagligen och jag hoppas de inte får men av dessa, i o f s sköna skor, d v s rygg- och fotbesvär. Man blir lite bekymrad när barnen använder dessa när de växer. Jag kanske målar f-n på väggen, men jag tror inte de är speciellt bra för barn eller vuxna.
fru hianders/Inger