• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iPhoto med iPad/iPhone

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Jag gjorde ett första försök att skapa en dagbok med hjälp av iPhoto på ca en minut.
Klicka på länken under skärmdumpen!

photo-709923.jpg


https://www.icloud.com/journal/sv-s...31D-B9A6-4376-8226-6B03613E3D1E.jb/index.json
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Mycket snyggt Anders.

Du skriver i första inlägget om iOS 5.1, jag kollade i min iPad och jag har iOS 5.01, vet du om det släppts en uppdatering nu?

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Mycket snyggt Anders.

Du skriver i första inlägget om iOS 5.1, jag kollade i min iPad och jag har iOS 5.01, vet du om det släppts en uppdatering nu? //Tommy

Version 5.1 har släppts sent igår!

iPhoto är riktigt bra och lättanvänt, en dagbok med samlade bilder görs på mindre än en minut, lite längre tid om man först vill förbättra bilderna.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

MacWorld:

Det finns nu en miljon användare av iPhoto för iPhone och iPad, uppger Apple till bloggen The Loop.
Siffran anger sålda exemplar och inte nedladdningar vilket betyder att företaget sålt en miljon exemplar av appen.


4112078282.jpg


För 38 kronor styck har Apple därmed tjänat in 38 miljoner kronor inom loppet av tio dagar.
Appen släppte iPhoto för iOS i samband med lanseringen av nya iPad för två veckor sedan.
iPhoto för iOS var den näst mest sålda appen på App Store under onsdagen.

iPhone för iOS fungerar dock inte på äldre iOS-enheter utan endast på iPhone 4, iPhone 4S, iPad 2 och nya iPad.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Kollade lite recensioner för denna App.
Verkar vara rätt många som inte gillar den.

Vad tycker du Knarrevik som provat den?
Är det något man kommer att använda?

Lever den upp till reklamen?

Fru Myra
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Jag gillar den skarpt tack vare att den är enkel att använda och har många verktyg. Lätt att göra bilddagböcker m.m. Absolut värd pengarna (38 kr).
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Tack!

Då blir det nedladdning av denna App också.
Tycker bara att det känns lite avigt att ladda upp foton från kameran på iPad o sedan flytta dom igen, men jag ska absolut testa! :)

Fru Myra
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Tack!
Då blir det nedladdning av denna App också.
Tycker bara att det känns lite avigt att ladda upp foton från kameran på iPad o sedan flytta dom igen, men jag ska absolut testa! :)
Fru Myra

Jag har tagit med mappen "Mina bilder" i synkningen så har du dina bilder i iPaden automatiskt. Det tar lite tid första gången och det blir några tusen bilder.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Tack för tipset?
Har bara 16 g på min padda, vill nog inte fylla dom med bilder.
Får räcka med att överföra semesterbilder o kanske roa sig med att göra en dagbok av dom. Det såg ju riktigt trevligt ut :)

Fru Myra

Ps. Ev. Dagbok, kan jag senare föra över den till min externa hårddisk?
Har en sådan avsedd för mina bilder.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Tack för tipset?
Har bara 16 g på min padda, vill nog inte fylla dom med bilder.
Får räcka med att överföra semesterbilder o kanske roa sig med att göra en dagbok av dom. Det såg ju riktigt trevligt ut :)

Fru Myra

Ps. Ev. Dagbok, kan jag senare föra över den till min externa hårddisk?
Har en sådan avsedd för mina bilder.

Man kan välja de mappar som skall synkas från gång till gång.

Dagboken kan delas till iCloud, iTunes eller till bildspel med musik. Jag har inte provat men förmodar att bilddagboken kan föras över till vilken mapp ller hårddisk som helst.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhoto med iPad/iPhone

Så här skriver tidningen Mobil om iPhoto och nya iPad:

"En annan stor nyhet är IOS-versionen av Apples bildredigeringsprogram iPhoto, som utannonserades under samma jippo som den nya iPad.
iOS-versionen av iPhoto gör sig bra på den nya paddan.
Det som slår mig direkt när jag slår på appen är att det känns som att titta på bilder i ett modemagasin tryckt på riktigt fett och glansigt papper.
Vi snackar knivskarpa bilder här - med en upplösning som jag aldrig tidigare har skådat på en surfplatta.

Enligt Apple själva kommer iPhoto att göra iPad till ditt nya mörkerrum, vilket jag personligen inte kan hålla med om.
Adobes Photoshop (datorversionen) erbjuder fortfarande möjligheter att arbeta med bilder på ett sätt som iPhoto inte kan matcha.
Men det innebär dock inte att iPhoto är dåligt. Appens touch-baserade kontroller känns föredömliga.
Genom att klicka på den delen av bilden som du vill redigera kan du till exempel justera mättnad, vitbalans och hudtoner på ett mycket enkelt och föredömligt sätt.

Apples ingenjörer säger att programvaran ska kunna hantera bilder i upp till 19 megapixel.
För den fotointresserade innebär detta att iPad faktiskt utgör ett intressant alternativ till att släppa med sig en bärbar dator när man är ute och fotograferar.
Som sagt, iPhoto är ingen utmanare till Photoshop, men fungerar väldigt bra när det gäller enklare redigering."
 
Toppen