• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Intressant fiskeannons!

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Intressant fiskeannons!

Anders...vet du om "roddarn" ingår eller inte, och om i såfall vilket bränsle krävs ?




Mvh Pekka

...är egentligen måttligt intresserad men tänkte att det kan ju inte skada att höra sig för lite.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Intressant fiskeannons!

Vad jag förstår så ingår roddarn inte. Är av äldre modell och klarar inte EU:s avgasnormer.

Ang bränsle har jag förstått att det är mört som gäller eftersom detta är det enda han får fram i tillräcklig mängd.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Intressant fiskeannons!

:cool: Vill bara medela att båten är såld!!?.

Såld och såld föresten, det kom en storm av tompavor till bryggan i NÄS, många av pavorna dom var skickade från småland. Hur jag vet att dom var från småland????, jo det var ingen pant på dom.

Men det var en av försändelserna som drog mest uppmärksamhet till sig, det var en stomipåse som en herr HJALMARSSON hade skickat från Västervik som låg och guppade bland pavorna.

Jag bestämde mig för att öppna stomipåsen,för att kolla vad som skrevs på lappen i påsen. Det var knappt läsbart men det gick att tyda varefter, texten hade något gemensamt med mitt barn-barns som är 6 år,så lite träning har man ju på att tyda heroglyferna.

Jag medelade skötarna på hemmet att han kunde komma och hämta båten GRATIS ,sagt och gjort gubben kom till NÄS i en sjuktransport,och dom bar ut gubben för att beskåda båten.Jag sa till honom att du kanske vill prova båten i sjön?. nää för fan sa gubben, den ska inte i sjön nån mera gång. Jasså sa jag?, vad ska du då ha den till då??.

Jag ska han som likkista blev svaret, det var så fina handtag pån så den blir perfekt sa han, och sen var den ju gratis myste gubben. Men det finns ju inget lock till den sa jag, skit samma sa gubben dom får spika på durklapparna på ovansidan, det blir perfekt.

Men hur ska du ta hem den då, du har ju ingen trailer sa jag, det ordnar sig sa gubben,och beordrade skötarna att lasta in båten i skåpbilen, båten kom på plats i skåpet, sen tog vårdarna och slängde i gubben i båten och skulle just stänga dörren,stopp sa jag vad ska jag skriva för namn på övertagande pappren sa jag till gubben, skriv Andershj blev svaret.

Och det sista jag såg av honom var en röd näsa som stack upp i bakrutan på skåpbilen och en hand som gjorde tummen upp.

ps:det jag undrar mest över, är hur i hela friden dom fick plats med gåställningen med droppet bland årorna och draggen som jag skickade med. Men som sagt ,det är inte mina problem längre.

Ds: Han tog även med flötena och reven, för att ge barnen något att ärva,förutom dom 37,00 kronorna som ingick i arvslotten tyckte han.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Intressant fiskeannons!

Lite makabert Hasse P......eller?
Roadglider
 
Toppen