• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Så länge man är i områden med bra signalstyrka fungerar det bra med internetdelning från en mobiltelefon, förutsatt att man har ett abonnemang mycket surftid.
Kommer man däremot ut i områden med svag signalstyrka så är mobiltelefonen helt oduglig då dagens mobiler har dålig signalkänslighet (undantaget någon enstaka arbetsmobil).
Vistas man mycket i signalsvaga områden så brukar det vara bra med vanlig trådlös hemrouter då dessa har mycket bättre signalkänslighet. De drivs i regel på 12V men kopplas lämpligast då över en transformator DC/DC 12/12 så får de en jämn 12V detta för att en del routrar kan vara känsliga för spänningstoppar.
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Hej. Har wifi.se o det fungerar toppen i hela Europa. Just nu, i Spanien med topp funktion, ser bla på svensk tv.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.272
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Du har ingen länk eller tips på en 12v > 12v med rätt "plugg"(kontakt) till den nämnda routern?
Jag har för mig att jag köpte den på tele2 butiken eller Clas. Var det på Clas så vet de vad du ska ha men det är några år sedan jag köpte så kommer inte riktigt ihåg men "teknikfirmorna" vet vilka som passar i vilket fall.
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Jag har för mig att jag köpte den på tele2 butiken eller Clas. Var det på Clas så vet de vad du ska ha men det är några år sedan jag köpte så kommer inte riktigt ihåg men "teknikfirmorna" vet vilka som passar i vilket fall.
Ok, ska kolla med Kjell&co. Har du ngn form av 12v-regulator inkopplad också?
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Vilken modell har du?
Letar efter ett 4G eller 5G, med den funktionen.
Hittat en modell, men det finns inte att köpa för tillfället…
Spitz har en 4G-router som även kan funka som extender för wifi. Har bl.a. band 28.
Det finns en Car Charger som tillbehör.
Tänk på att välja EU-modellen vid ev. köp
Edit: Jag har ver 1 och jag är klart nöjd med funktionen inkl web-interfacet

 
Senast ändrad:
Toppen