• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internet

kalle43

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9798
Medlemskap
2024
Hej på er husbilskompisar! Har någon använt wifi.se för att få en bra fungerande laptop i husbilen. Eller finns annat att använda till laptopen
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Har en ny iphone 11
Här är en beskrivning på hur du ställer in intenetdelning på din iPhone och så kan du ansluta laptopen till detta wifi och behöver ingen router.

 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Om du går in inder ”inställningar” på din telefon så hittar du ”internetdelning”. Tryck på den. Ta sen upp ”nätverk” på laptoppen och välj ”iPhone 11” och ange lösenord.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.271
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi kör med mobilrouter och tvillingkort med Tele2, router är ngt starkare om det är lite taskigare mottagning. Vi kör allt på den via chromecast.

Hotspot funkar oftast men om det är lite dålig mottagning så är router ngt bättre.

Att det blev så var väl egentligen en viss irritation när telefonen lämnade bilen för en hundpromenad, en skitgrej kan tyckas, inte tusan behöver telefonen följa med överallt men det har ju blivit en vana att stoppa den i fickan var man än ska gå.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Ja i sig är det så men en "ren" typ denna HUAWEI 4G Router B535, Dual Band Wifi, SIM Kort Router | HUAWEI Sverige ger en betydligt bättre mottagning om det är lite luriga förhållanden.
Jag har en Huawei 4g modem/router med möjlighet att nyttja tex en campings bredband som utfyllnad till 4g uppkopplingen. Anledningen till att jag skrev som Jag gjorde är att alla på detta forum är inte lika teknikuppaterad som många andra är. Då gäller det att skriva så mottagaren förstår vad man menar.
 
Toppen