Sv: Internationellt campingkort
Jag/vi är innehavare av Internatioellt camping kort , har dock aldrig använt mig av det . De få ggr. vi stått på campingplats i Tyskland har det räckt med att jag visat körkortet , och likadant har det varit i Frankrike och Spanien .
Innan jag viste bättre försökte jag lämmna fram SCR kortet som jag betalt en extra slant för här i Sveriga för dom få nätter som jag campat här , men det har inte godtagits av någon camping utanför Sveriga som jag besökt , förutom då i Finland men där duger det Internationella lika bra .
På dom stora campingarna i ex. Spanien behöver du inte lämmna ifrån dig Passet som någon/några befarade utan dom scannar bara av det och du återfår det med en ggn.
Så hur ni än väljer att resa Pass/Körkort duger lika bra som det Internationella Camping kortet.
Rabatter lämmnar dom flesta campingarna i Spanien ändå under lågsäsong om du väljer att stanna under en längre tid , kan variera i %tal mellan campingarna så det kan vara värt att kolla innan man bestämmer sig för var man ska stå
Ska du mestadels resa runt i Tyskland , Frankrike kolla upp ställplatser först speciellt då under högsäsong mycket billigare men ofta lika bra .
Rulla Lungt