• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internationellt campingkort

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Internationellt campingkort

Har läst någonstans att turisbyrån i Helsingör säljer Int, campingkort. Vet inte om det stämmer längre.

roenn

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3163
Medlemskap
2025

Jag har ett internationellt campingkort. Undrar om man måste förnya det varje år? Någon som vet?Fungerar bra ute i Europa.
/Roenn

F

F.d. 1082

Guest

Det brukar stå längst ner till höger på kortet hur länge det gäller.
Väldigt sällan över ett år.

Lennart

F

F.d. 7747

Guest

Jag/vi är innehavare av Internatioellt camping kort , har dock aldrig använt mig av det . De få ggr. vi stått på campingplats i Tyskland har det räckt med att jag visat körkortet , och likadant har det varit i Frankrike och Spanien .:)
Innan jag viste bättre försökte jag lämmna fram SCR kortet som jag betalt en extra slant för här i Sveriga för dom få nätter som jag campat här , men det har inte godtagits av någon camping utanför Sveriga som jag besökt , förutom då i Finland men där duger det Internationella lika bra .:D
På dom stora campingarna i ex. Spanien behöver du inte lämmna ifrån dig Passet som någon/några befarade utan dom scannar bara av det och du återfår det med en ggn.:rolleyes:
Så hur ni än väljer att resa Pass/Körkort duger lika bra som det Internationella Camping kortet.
Rabatter lämmnar dom flesta campingarna i Spanien ändå under lågsäsong om du väljer att stanna under en längre tid , kan variera i %tal mellan campingarna så det kan vara värt att kolla innan man bestämmer sig för var man ska stå :eek:
Ska du mestadels resa runt i Tyskland , Frankrike kolla upp ställplatser först speciellt då under högsäsong mycket billigare men ofta lika bra .
Rulla Lungt :D

F

F.d. 52919

Guest

Har fösökt få tag på int. c-kort det verkar lönlöst! Nån annan klubb har vi inte nån behov av att vara med i.... Vi får ta med passkopiorna å mycke pengar samt åka ner på vinst å förlust... Bosse

F

F.d. 7747

Guest

Mormor & Morfar förstår inte varför ni skulle behöva en massa passkopior +en massa pengar bara för att du inte fått tag på ett Internationellt Campingkort .:confused:
Som jag skrev förut du klarar dig alldeles utmärkt i hela Europa utan c-kortet .:rolleyes:
Jag antar att du har giltligt pass och körkort och ett Visa kort med pengar på . :D
Skulle inte rekomendera att bära med sig en massa pappers pengar , inte tror jag att ni hade åkt tryggar med Internationella Campingkortet så dom sista raderna att åka ändå men på vinst och förlust förstår jag inte , trevlig resa :)
Rulla Lungt .:D

F

F.d. 52919

Guest

RuneB För ett par år sen var jag en snabbis ner till Slovenien SCR-kortet var bara att glömma! ITC kort skulle det vara, kopian på passet försvann (mycket krångel med ny kop.) Pengar bara rann iväg (Slovenska Tolar) Du har nog rätt nu behövs det inte mycke pengar(kontanter) nu fungerar ju Euro, Visa etc. i de flesta länderna.
Men man kan inte undgå läsa (och höra) att kortet är bra ha! Men svårt att få tag på! Vi får väl bortse vinst och förlust denna gång!!

F

F.d. 10115

Guest

I somras var vi i Italien och där funkade det mycket bra med Internationellt campingkort,likadant i Österike. Vi var även i Slovenien men där var vi dock inte på camping.Hur är det,är Slovenien med i eu nu eller? Allt var iallafall prismärkt i euro som tur var eftersom inte hade andra pengar med oss:)

pirat

HBK Intresserad
Kommun
Kristianstad

Har campat utomlands i 15 år, både i Tyskland, Österrike, Frankrike, Spanien, Kroatien o Italien och har aldrig behövt något campinfkort.

Piraten

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Jag rekommenderar CCI kort om man tänker vara på camping i Europa. Finns flera campingar (Större) som fodrar kortet på grund av försäkringen son den innehåller. Den gäller i hela Europa utom i ca 600 SCR campingar i Sverige men det finns ca 350 som inte hör till SCR o där gäller den med det hade vi alttid bekymmer förr. Har haft kortet som förr var ett häfte i 10 tal år alltid varit välkommen på campingarna även fått rabatter utan att begära. Man kan ta ett 3 års kort så behöver inte varje år beställa kostar här 10 € år.

Mera inf www.campingcardinternational.com

Mvh
Leif

F

F.d. 52919

Guest

Slovenien gick med i eu 2003 eller 4. Euro gäller från 2007. Int. c-kort krävs i Bulgarien en del av Ungern och jag tror Kroatien (Ej säker) England?? På tal om onödigt det var någon som skrev tidigare i forumet att hundpass är onödigt, har aldrig blivit kollad i tullen! Men, när man kommer in i Sverige SKALL! man meddela i tullen att man har djur (Hund) i bilen. Alltså olika kort "bra ha"!

F

F.d. 7747

Guest

Mormor och Morfar !
Hunden ska ha pass och vara RABISVACKCINERADE desstom ska du besöka en vetrinär i ex. Tyskland eller Danmark innan du kan resa in i Sverige igen , för den måste ta en tablett eller spruta mot bandmask har du inte gjort detta så kan det bli ordentligt kostsamt med karantär .
Vi vill inte riskera att hundar reser in till dom nordiska länderna på vinst och förlust bandmask är farligt mot både djur ock människor :(
Trevlig Helg Alla Husbilsåkare Rulla Lungt :D

F

F.d. 52919

Guest

RuneB. Hunden har pass sen flera år tillbaks med godkända stämplar. Har varit utomlands flera gånger samt visat hund och intyg vid tullen från veterinärer via genomfart Danmark. (Allt enl. förordningar av Lantbrukstyrelsen.) Bosse

Toppen