Nu jäklar är det fart på grejerna kan jag lova.
Efter ett lååångt samtal med Bennsan idag så går den riktigt trevligt.
Följande är gjort:
Plomberingen på bränsleskruven är borttagen, och inskruvad 1/4 varv. (Fortfarande ingen rök)
Kolven till rökgasbegränsaren lossades och vreds till sitt mest ”aggressiva” läge (pinnen nummer 4 får gå ut längre) Någon plastbricka hade jag inte.
Resultatet blev att laddtrycket kommer tidigare.
Går uppåt 1 bar rätt så snabbt.
Vid fullgasacceleration på 5:ans växel så laddar den 1,0 bar vid 90km/h och 1,2 bar vid 100km/h.
Jag har tidigare ökat förspänningen på wastegatens klocka så den skall tillåta max 1,0 bar, men det verkar inte vara så exakt ställt eftersom den laddar mer än så.
Kommande jobb:
1. Minska förspänningen för att inte riskera FÖR högt laddtryck av misstag. Vill inte kunna komma över 1,1 bar.
2. Försöka smörja upp bränsleskruven och skruva in 1/4-1/2 varv till så jag kan mata på mer bränsle för att den inte skall gå för torrt med tanke på den usla magra bränslekvalité vi har här i riket.
3. Montera min beställda intercooler för kallare luft.