• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Integrerat, halvintegrerat, alkov

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9766
Medlemskap
2025
Sv: Integrerat, halvintegrerat, alkov

Som tur är alla är vi olika. I vårat fall (och vår första husbil) körde vi halvintegrerat i 2 år för att därefter gå över till helintegrerat. Tycke väl i början att det kändes stort och ovant att komma från den lilla hytten till en fullstor do., det gick dock över fort och vi kan bara konstatera att efter två år i denna större bil (hytt) så finns ingen återvändo det blir helintegrerat framöver .. Så provkör och känn er för även om en bedömning kanske inte är mogen föränn efter en säsong. Sedan kan man se synpunkter både negativt och positivt på det ena och det andra valet, men jag tycker, bedöm själv och låt inte andra välja, det håller bäst i längden och är bra för egna självförtroendet ..
Rolf :)

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Integrerat, halvintegrerat, alkov

Ja som sagt var... Vi är alla olika och tur är väl det. Det gör ju att husbilsflottan kan uppvisa en väldig bredd på modellrikedom. Själv är jag anhängare av alkov. Jag trivs bäst i den sortens planlösning. Det känns mysigt. En del ser alkovens överhäng som något negativt. Själv upplever jag den som ett extra solskydd som håller värmen på avstånd. Mycket behaglig miljö utan en ständigt dånande AC. Den får jag nog av i personbilen under sommaren.
Som sagt var... Vi är ju alla olika. Det gäller ju även husbilstillverkarna! Kabe slutade med alkoven i sitt program 2006. Rimor slutade med helintegrerat för några år sedan. Alla har ju sina strategier för att få ut det mesta av oss husbilsköpare.
Kabe var min stora dröm en gång i tiden. Den försvann med deras modellprogram fr.o.m. 2007.

// Tommy F

Toppen