Sv: Integrerat, halvintegrerat, alkov
Hej, vi startade Husbilslivet med en alkovbil. En bil som vi verkligen trivdes bra med, strax under 6 meter. Lätt att köra och go att leva i, tyvärr så upplevde jag bilen som en aning ostabil. Troligtvis alkoven samt höjden som påverkade det hela.
Bytte till en halvintegrerad, exakt 6 meter lång. Perfekt att köra i stadsmiljöer, enkel att parkera. Men tyvärr så fick vi uppleva ett tråkigt fenomen, kallt som skrutt från dörrarna.
Oavsett vad vi gjorde så var det kallt som attan i fram under färd. Ja även nattetid var någonting otroligt. Truman var installerad under dubbelsängen, alltså blev det ganska varmt nattetid då pannan gick. Det blev att leva med ständiga sänkningar tills man hade det ok. På Morgonen då man skulle intaga frukost, ja då frös man så in i bängen då man skulle sitta i främre delen. Dålig fördelning av värmen alltså.
Bil tre är en Helintegrerad, tant skulle ju givetvis ha med sej barnbarna ut på resa, jo tack en resa per unge sen vart det stopp. Finns nog inga barnbarn som vill följa med farmor o farfar/mormor morfar som är så in i Bängen insnöade.
Hade undertecknad fått råda allena, ja då hade det blivit en kort o trevlig Helintegrerad.
Må vara att det kostar en slant med Helintegrerat, men detta är en bil som jag verkligen trivs med. Nåja vi har två extra bäddar att bjuda in bekanta till, så jag ska väl inte enbart gnälla. Första ok. lite ostabil. Tvåan bra men dålig värmefördelning samt för lite lastmöjlighet. Trean ja den trivs jag med, önskar bara att jag hade pängar så jag kunde köpa en nyare dito.
Tant sture