Knut
FD HBK Medlem
Sv: Inte lätt att välja "rätt" husbil..
Hovedregel med robotlåda: ikke bruk venstrefoten under kjøring.
Sikkreste måte å knekke koplingen på en robotlåda er å betjene gass og broms samtidig eller uten den mikropausen som blir ved flytting av foten mellom pedalene. Pedalene styrer det meste i roboten, broms inn er utløs kopling - broms ut er gassen tar over, eller riktigere turtallet på motororen. Over en grense og koplingen er aktiv, under en noe lavere rense og koplingen utløses.
Dette var ved start, under kjøring er en kort brems et signal som kan fremtvinge nedgiring om turtallet tillater dette - merkes best ved kjøring ned bratte bakker. Bremsepedalen vil alltid også be motoren om å bremse.
Selv har jeg mest erfaring med Agile lådan, en av de eldste roboter og utgangspunktet for Fiat sin noe nyere konstruksjon.
Hovedregel med robotlåda: ikke bruk venstrefoten under kjøring.
Sikkreste måte å knekke koplingen på en robotlåda er å betjene gass og broms samtidig eller uten den mikropausen som blir ved flytting av foten mellom pedalene. Pedalene styrer det meste i roboten, broms inn er utløs kopling - broms ut er gassen tar over, eller riktigere turtallet på motororen. Over en grense og koplingen er aktiv, under en noe lavere rense og koplingen utløses.
Dette var ved start, under kjøring er en kort brems et signal som kan fremtvinge nedgiring om turtallet tillater dette - merkes best ved kjøring ned bratte bakker. Bremsepedalen vil alltid også be motoren om å bremse.
Selv har jeg mest erfaring med Agile lådan, en av de eldste roboter og utgangspunktet for Fiat sin noe nyere konstruksjon.