Sv: Insnöad 27 november
Hej alla glada i vinterkylan.
Vintern hänger sig kvar, bara att gilla läget....
Har lyckats tina upp bilen och fått den is och snöfri, men...
trots att jag haft värme på hela tiden i bilen så har det gått bra.
I helgen som gick tänkte jag att det var läge att starta bilen och varmköra för att allt inte ska bäcka igen totalt, så av med vintertäcket och kolla så allt är i sin ordning..
det var då jag såg att det var massa is runt höger framhjul, det hade smält från taket och runnit ner och lagt sig runt hjulet. Bara att knacka loss så gott det gick, inga större bekymmer med det
När jag låg där och knackade is så tittade jag in under bilen och fick se att det runnit in och frusit till is även i motorrummet. Hela rempaketet, generator, servopump, allt var en enda stor isklump. Vilken tur att man inte försökte starta bilen innan jag hittade detta, det hade säkert inte blivit en billig historia om man provat.
Snön från taket har smällt och runnit innan för täcket ner under huven och sakta frusit till en stor klump, nu lär jag kolla extra noga vare gång det är dags att starta bilen vintertid.
När jag väl fått bort isen med hjälp av försiktigt knackande och varmluftspistolen så var det inga som helst problem att få igång bilen, startade direkt, men vad hade hänt om jag inte sett..... huga...
mvh Claes
HusbilsBjörK