• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inreda garaget?

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
:wideeyed:Jag skulle vilja ha lite tips om hur just ni inrett era garage i husbilen? Det är aldrig fel att se många olika lösningar på det, ytan är ju begränsad men lösningarna är säkert många/
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Inreda garaget?

Ta en titt under rubriken "Inredningstips" i högerspalten på startsidan. Där finns lite tips. Hälsningar Boo
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Inreda garaget?

Klicka på inredningstipps Så komer det up två om garageinredning, det med 13 svar har bilder
Bosse B
 

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Inreda garaget?

Hej

I garaget har jag monterat en klädstång i bilens längdriktning. Jag har fäst den med hållare i garagetaket, med genomgående bultar och stora avlastande brickor på ovansidan, dvs under spjälorna i sängen. På denna har vi hängt "tyghyllor" från IKEA. In en del av dessa har vi placerat lådor av samma typ, det ingår i systemet. Dessa når precis ner till golvet i vår bil. Stången är också bra till att hänga galgar på, med extra ytterkläder, regnplagg etc.

Jag har också i längdriktningen dragit en del tvättlinor, för att kunna torka stora handdukar och liknande när det inte går att hänga dem ute.

Eftersom vi har ett reservhjul monterat på insidan av bakgaveln, har jag lossat på detta och dragit runt några spännband för att hålla fast våra utemöbler. De står perfekt framför reservhjulet. Lätta att komma åt alldeles innanför dörren.

Längst bak finns det en tvärsgående "hylla", troligtvis likadant i många andra bilar. För att bättre utnyttja denna plats, till exempel för vårt vindskydd, har jag monterat öglor i taket (i vinkeljärnet som sängen vilar på) och dragit ner klassiska gummistroppar till de ordinarie fästöglorna i golvet. Ännu bättre vore kanske ett elastiskt bagagenät, men det får bli en senare fråga.

Vi har kompletterat med IKEAs genomskinliga plastbackar, utan hjul, men med lock. Finns i många storlekar, bra till slangar mm för att inte de ska blöta ner. Eller till extra matförråd, sängkläder etc. De är staplingsbara.


Tyvärr kommer jag inte åt att ta några bilder just nu, men förhoppningsvis är något av tipsen användbart ändå

Janne

:swoon:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Inreda garaget?

Vid stora gig, fyllt med ljus & div. casar. (väger minsta)
Annars golf utrustningen... :wink:

Skall man inreda ett garage???? *ler finurligt*
//Mangan:wub:
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Inreda garaget?

Hej! Jag tog en garderob jag ej hade användning för längre och kapade den så att den passade på höjd och djup. Sedan har jag fäst plastbackar som jag har diverse prylar i tex. grill och dammsugare.
Mvh. Morgan
 

Bilagor

  • DSC01144.JPG
    DSC01144.JPG
    1,2 MB · Visningar: 107
  • DSC01145.JPG
    DSC01145.JPG
    1 MB · Visningar: 103
F

F.d. 29752

Guest
Sv: Inreda garaget?

Så här har vi gjort i garaget på skottet in mot bodelen, vi åkte till en plåtslagare och visa
vår ritning på hyllor i aluminiumplåt 2mm och bad om att få dom tillbockade enligt våra mått.
 

Bilagor

  • Blocket 19a.jpg
    Blocket 19a.jpg
    48,6 KB · Visningar: 1.940
  • IMAG0052a.jpg
    IMAG0052a.jpg
    45,9 KB · Visningar: 1.927
Senast redigerad av en moderator:
Toppen