• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innertak Hobby 750

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Hej, finns det någon som har bilder på nedtagna innertak på Hobby 750? Helst från ände till ände. Vill se uppbyggnaden, spant mm mm.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Där finns nog inga spant :rolleyes:... Det är säkert en typ av sandwich konstruktion..
Ytterst har du glasfiber, en gul kraftig duk, isolering (28mm) plywood (5mm) skumplast och innerst det synliga taket (typ galon)
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Där finns nog inga spant :rolleyes:... Det är säkert en typ av sandwich konstruktion..
Ytterst har du glasfiber, en gul kraftig duk, isolering (28mm) plywood (5mm) skumplast och innerst det synliga taket (typ galon)
Man upptäckte fukt vid byte av toaluckan. Nu måste jag riva det dom bytt ut. Ventilation via luckans sarg, där kommer vatten in vid kraftigt regn. Tydligen vanligt på vår modell.
 
Toppen